عصر بازار

رئیس کل بیمه مرکزی:

بیمه شخص ثالث راننده محور می‌شود

خانم‌ها تخفیقات ویژه بیمه‌ای دریافت می‌کنند

عصر اعتبار- رئیس کل بیمه مرکزی: بیمه شخص ثالث از سال آینده، آزمایشی به جای خودرو به راننده داده می‌شود.

بیمه شخص ثالث راننده محور می‌شود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از صدا و سیما، غلامرضا سلیمانی گفت: طبق قانون برنامه ششم توسعه و با توجه به پرخطر و کم خطر بودن راننده، ­ از سال آینده بیمه شخص ثالث به جای خودرو به راننده ­تعلق خواهد گرفت.

    وی ادامه داد: زن یا مرد بودن راننده، جوان یا پیر بودن و پرخطر و کم خطر بودن راننده در این مصوبه لحاظ خواهد شد و راننده‌هایی که رانندگی بهتری دارند هزینه کمتری برای بیمه شخص ثالث پرداخت خواهند کرد

    خانم‌ها تخفیقات ویژه بیمه‌ای دریافت می‌کنند

    رئیس کل بیمه مرکزی گفت: با توجه به این که خانم‌ها مرتب‌تر رانندگی می‌کنند در سال آینده که بیمه شخص ثالث راننده محور می‌شود، خانم‌ها تخفیفات ویژه بیمه‌ای دریافت می‌کنند.

    غلامرضا سلیمانی افزود: راننده محور بودن بیمه شخص ثالث یعنی خودرو نیست که بیمه دریافت می‌کند بلکه خود راننده است که بیمه نامه را دریافت می‌کند و بسیاری از راننده‌ها هستند که با خودرو‌های ارزان قیمت خوب رانندگی می‌کنند و کمترین تخلف را دارند، اما برخی از افراد با خودرو‌های گران قیمت بد رانندگی می‌کنند و افراد پرخطر محسوب می‌شوند.

    وی ادامه داد:​ در جهت راننده محور کردن بیمه شخص ثالث جنسیت، سن افراد و سابقه آن‌ها مطرح است و، چون خانم‌ها مرتب‌تر رانندگی می‌کنند بیشتر از بقیه از تخفیقات بیمه‌ای می‌توانند استفاده کنند.

    راننده‌های پرخطر ریسک بالایی ایجاد می‌کنند

    سلیمانی با اشاره به این که راننده‌های پرخطر ریسک بالایی ایجاد می‌کنند و باید پول بیشتری بابت بیمه پرداخت کنند، گفت: کسانی که خوب رانندگی می‌کنند باید تشویق شوند و پول بیمه کمتری پرداخت کنند، این افراد می‌توانند از تخفیفات ویژه بیمه‌ای استفاده کنند و اگر خودرویشان را عوض کنند تشویق‌ها را هم با خود منتقل می‌کنند.

    وی با اشاره به این که این دستورالعمل باید تا آخر برنامه ششم اجرا شود افزود: شرکت‌هایی که بیمه نامه صادر می‌کنند از این به بعد اطلاعات فردی راننده را که شامل جنسیت، سن، شغل و سابقه رانندگی فرد است، نیز دریافت می‌کنند تا این طرح از سال آینده به صورت آزمایشی به اجرا دربیاید.

    لزوم راه اندازی نرم افزار‌های لازم در شرکت‌های بیمه‌ای

    رئیس کل بیمه مرکزی گفت: شرکت‌های بیمه‌ای باید نرم افزار‌های لازم را راه اندازی کنند و اطلاعات تکمیلی بیمه‌ای را دریافت کنند.

    سلیمانی افزود: هم اکنون هم طبق قانونی که تصویب شده افرادی که بیمه شخص ثالث دارند می‌توانند تخفیفات خود را به افراد خانواده منتقل کنند یا برای خودشان نگهداری کنند تا بعداً استفاده کنند و این اتفاق در مورد بیمه‌های راننده محور هم می‌افتد و اگر راننده‌ای خودروی خود را بفروشد بیمه نامه خود را می‌تواند نگه دارد تا هر زمان خودروی بعدی را خریداری کند از آن شخص ثالث استفاده کند.

    وی با اشاره به این که مصوبه راننده محور بودن شخص ثالث بسیار پیشرفته است گفت: در این مصوبه به افراد ارزش ویژه‌ای داده می‌شود و کسانی که شاید چند بار در سال از خودروی شخصی خود استفاده می‌کنند می‌توانند تخفیفات ویژه‌ای دریافت کنند.

    اوراق مالی بیمه‌ای سال آینده به بازار می‌آید

    رئیس کل بیمه مرکزی گفت: با توجه به این که اکثر بیمه‌های خارجی از بیمه اتکایی ایران خارج شده اند ما تمام بیمه‌های اتکایی داخلی را تقویت کردیم و بیمه مرکزی هم تمام دارایی‌هایی که باید ریسکش پوشش داده شود بیمه کرده و ما برای این که بخشی از ریسک بیمه اتکایی را به بازار منتقل کنیم در بودجه 98 پیشنهاد کردیم که اوراق مالی بیمه‌ای را منتشر کنیم و امیدواریم بعد از تصویب در بازار بیمه‌ای اجرا کنیم.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو