عصر بازار

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد:

خانواده های دارای سرپرست مرگ مغزی اهدا کننده، حمایت می شوند

عصر اعتبار- معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد از امضای تفاهم‌نامه با انجمن اهدای عضو ایرانیان خبر داد و گفت: خانواده‌ های نیازمندی که سرپرست آنان دچار مرگ مغزی و اهدای عضو شده است، از خدمات حمایتی کمیته امداد برخوردار می‌ شوند.

خانواده های دارای سرپرست مرگ مغزی اهدا کننده، حمایت می شوند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۵ دی ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، فاطمه رهبر روز سه شنبه با تشریح جزییات تفاهم‌ نامه میان کمیته امداد و انجمن اهدای عضو ایرانیان افزود: این تفاهم ‌نامه با هدف ارائه خدمات به خانواده‌ های نیازمند در حوزه اهدای عضو و ترویج فرهنگ از خودگذشتگی و ایثار در نجات جان انسان ها به انجام رسیده است.
    وی ادامه داد: بر اساس این تفاهم‌نامه، کمیته امداد متعهد شده است خدمات حمایتی خود را به خانواده‌های نیازمند واجد شرایطی که سرپرست آنان به دلیل مرگ مغزی عضوی را اهدا کرده یا سرپرست خانوار گیرنده عضو است، به صورت تک یا چند خدمتی، موردی و زمان‌ دار ارائه دهد.
    معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد، فراهم کردن زمینه آموزش مهارت‌ های فنی و حرفه‌ای به منظور اشتغال اعضای خانواده‌ های نیازمند در حوزه اهدای عضو را از دیگر موارد همکاری میان کمیته امداد و انجمن اهدای عضو ایرانیان دانست و خاطرنشان کرد: افراد مشمول در این طرح، از تسهیلات قرض‌ الحسنه اشتغالزایی و کاریابی برخوردار می‌شوند.
    وی ارائه خدمات مشاوره حقوقی و معاضدت قضایی برای این خانواده‌ها را از جمله خدمات پیش‌بینی شده اعلام کرد و گفت: علاوه بر این، بر اساس تفاهم‌نامه با انجمن اهدای عضو ایرانیان، امکان بهره‌گیری از بیمه‌های اجتماعی و درمانی برای خانواده‌های نیازمند در حوزه اهدا و دریافت عضو که فاقد هرگونه پوشش بیمه‌ای هستند، فراهم شده است.
    رهبر گفت: همکاری با انجمن اهدای عضو ایرانیان در ایجاد زمینه‌سازی فرهنگ ایثار و از خود گذشتگی برای نجات جان انسان‌ها از طریق اهدای عضو در بین کارکنان و عموم مردم، به صورت برگزاری کارگاه‌های آموزشی و غرفه‌های صدور کارت اهدای عضو از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده در این تفاهم‌نامه است.
    معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد افزود: در مقابل، انجمن اهدای عضو ایرانیان متعهد شده است نسبت به پوشش خدمات برای بیماران نیازمند پیوند عضو معرفی شده از سوی کمیته امداد در چارچوب قوانین وزارت بهداشت اقدام و تلاش همسو با کمیته امداد برای توانمندسازی خانواده‌های نیازمند را در دستور کار قرار دهد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی