عصر بازار

قانونی شدن ارزهای دیجیتال خطرات سرمایه‌گذاری آن را کاهش می‌دهد

عصر اعتبار- کارشناسان بر این باورند که قانونی شدن ارزهای دیجیتال رمزنگاری شده در کشورهای جهان، ریسک سرمایه‌گذاری و معاملات آن را به‌شدت کاهش خواهد داد.

قانونی شدن ارزهای دیجیتال خطرات سرمایه‌گذاری آن را کاهش می‌دهد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، بیت‌کوین که یکی از معروف‌ترین ارزهای دیجیتال رمزنگاری شده در جهان محسوب می‌شود، در ماه‌های گذشته بخصوص نوامبر سال 2018 میلادی با کاهش شدیدی در ارزش خود در برابر دلار مواجه شد، به‌گونه‌ای که بسیاری از تحلیلگران از آن به‌عنوان سقوط آزاد بیت‌کوین نام می‌برند و آن را بزرگترین کاهش ارزش بیت‌کوین از آوریل سال 2011 میلادی تاکنون نامیده‌اند.

    ارزش بیت‌کوین در حالی در ماه پایانی سال 2018 میلادی به زیر چهار هزار دلار سقوط کرد که در ماه قبل از آن بالای شش هزار دلار بود و بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران فعال در حوزه بازار ارزهای دیجیتال نیز برآورد کرده بودند که ارزش آن تا 15 هزار دلار نیز خواهد رسید.

    قیمت بیت‌کوین که در سال‌های اولیه معرفی و عرضه آن کمتر از چند دلار بود، در دسامبر سال گذشته به مرز 20 هزار دلار نیز رسید و مورد توجه بسیاری از معامله‌گران و سرمایه‌گذاران در جهان واقع شد و خیل عظیمی از افراد نیز توانستند با استخراج و خریداری این ارز دیجیتال رمزپایه به ثروت کلانی دست یابند.

    حالا به تازگی تحلیلگران و کارشناسان فعال در حوزه ارزهای دیجیتال رمزنگاری شده خاطرنشان کرده‌اند که خطرات و ریسک‌های سرمایه‌گذاری با قانونی شدن ارزهای رمزنگاری شده همچون بیت کوین در کشورهای جهان به میزان قابل توجهی کاهش پیدا خواهد کرد.

    بر اساس گزارش وب سایت cointelegraph، به باور آنها ارزهای مجازی پایدار موسوم به استیبل کوین در صورتی که مورد حمایت از سوی دولت های مختلف قرار بگیرند، قادر خواهند بود تحولات عظیمی را در بخش اقتصاد کلان کشورهای مختلف ایجاد کنند. در غیر این صورت، بدون شک اقتصادهای جهانی، برنامه ها، نوآوری های اقتصادی و فضای سرمایه گذاری  با مشکلات متعددی مواجه خواهد شد و شکوفایی آن در نطفه خفه خواهد شد.

    آنها معتقدند که ارزهای مجازی پایدار وابسته به دلار، نوسانات بسیار کمتری در مقایسه با ارزهای دیجیتال معمول همچون بیت کوین تجربه خواهند کرد. لازم به ذکر است که ارزهای مجازی پایدار مبتنی بر فناوری بلاک چین بوده و می‌توانند در سراسر جهان به عنوان یکی از روش های پرداخت استفاده شوند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو