عصر بازار

نظام رفاهی و بازنشستگی ایتالیا تغییر می‌کند

عصر اعتبار- دولت ایتالیا لایحه‌ای را با هدف افزایش مزایای رفاهی در این کشور تصویب کرد.

نظام رفاهی و بازنشستگی ایتالیا تغییر می‌کند
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، دولت ایتالیا که متشکل از ائتلاف احزاب دست راستی لیگ و جنبش پنج ستاره است در راستای عمل به بخشی از وعده‌های انتخاباتی خود لایحه‌ای را با هدف افزایش مزایای رفاهی و بازنشستگی به تصویب رساند. 

    طبق لایحه جدید که منجر به تغییرات اساسی در نظام رفاهی ایتالیا خواهد شد حقوق افراد فقیر افزایش خواهد یافت و به آن ها اجازه داده خواهد شد که زودتر از سایر همکاران خود بازنشسته شوند. با این حال با توجه به وضعیت نگران کننده سطح بدهی این کشور، مخالفان این لایحه معتقدند با این کار محدودیت‌ها بر نظام بودجه‌ای ایتالیا بیشتر خواهد شد. 

    جوزپه کنته، نخست وزیر ایتالیا در همین رابطه در جمع خبرنگاران گفت: این ها دو اقدام مهم هستند که دولت به انجام دادنشان افتخار می‌کند. این دولت دولتی  است که به وعده‌هایش عمل می‌کند.

    ایتالیا یکی از بیشترین جمعیت فقیر را در بین کشورهای عضو منطقه یورو دارد به گونه‌ای که دفتر آمار ایتالیا اعلام کرده است با وجود آن که ایتالیا چهارمین سال متوالی رشد مثبت اقتصادی خود را تجربه می کند، تا پایان سال گذشته  5.1 میلیون نفر از اتباع این کشور در فقر مطلق زندگی می‌کرده‌اند. این میزان که معادل 8.4 درصد از کل جمعیت این کشور است بیش از 7.9 درصد سال 2016 است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی