عصر بازار

تسهیلات جدید اشتغالزایی به‌زودی ابلاغ می‌شود

عصر اعتبار- طبق اعلام معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور تاکنون ۶۰هزار میلیارد ریال وام اشتغال روستایی پرداخت شده است و با تصویب ۱۲۰هزار میلیارد ریال دیگر شاهد توسعه چشمگیر این مناطق خواهیم بود.

تسهیلات جدید اشتغالزایی به‌زودی ابلاغ می‌شود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، برنامه اشتغال روستایی و عشایری از سال گذشته با اختصاص 1.5 میلیارد دلار به صورت ریالی از محل منابع صندوق توسعه ملی در دستور کار قرار گرفت و اولین مرحله تخصیص منابع این صندوق برای توسعه اشتغال در مناطق روستایی و عشایری بهمن ماه سال گذشته به چهار موسسه عامل بانک کشاورزی، صندوق کارآفرینی امید، بانک توسعه تعاون و پست بانک انجام شد.

    عیسی منصوری، معاون توسعه اشتغال و کارآفرینی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه تا کنون 3 هزار میلیارد تومان از این رقم به به بانک‌ها ابلاغ شده، افزود: معادل همین میزان هم از سوی بانک‌ها گذاشته شده و در مجموع 6 هزار میلیارد تومان از این منابع در اختیار بانک‌ها برای پرداخت است.

    وی گفت: تاکنون نیز در مجموع حدود 18 هزار میلیارد تومان طرح توسط دستگاه‌های اجرایی به بانک‌ها معرفی شده که در این راستا بانک‌های عامل علی‌رغم در اختیار داشتن 6 هزار میلیارد تومان تا الان 7 هزار و 500 میلیارد تومان طرح را مصوب کرده‌اند.

    معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: تاکنون قرارداد 5 هزار و 800 میلیارد تومان از این طرح‌ها بین متقاضی و بانک منعقد شده و 5 هزار و 400میلیارد تومان تسهیلات نیز پرداخت شده است.

    وی با اشاره به ابلاغ دو مرحله دیگر از این تسهیلات که هر مرحله 15 درصد از منابع مربوطه است، گفت: متأسفانه با وجود گذشت بیش از یک ماه از ابلاغ مرحله سوم و یک هفته از مرحله چهارم هنوز به بانک‌ها رقمی پرداخت نشده است.

    * تصویب120 هزار میلیاردریال تسهیلات اشتغال روستایی به زودی

    محمد امید، معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور گفت: برای توسعه اشتغال‌ روستایی در مراحل اولیه پرداخت تسهیلات کم بهره 60 ‌هزار میلیارد ریال به متقاضیان پرداخت شده است.

    وی درباره تسهیلات اشتغال روستایی افزود:دولت تلاش می کند با پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی فرصت های اشتغال زایی مناسبی برای روستائیان فراهم کند. در مرحله اول و دوم یک سوم تسهیلات اشتغال ‌زایی روستایی به صورت 100 درصد جذب شده و پرداخت مرحله سوم و چهارم این تسهیلات از هفته آینده آغاز می شود.

    معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور با اشاره به اینکه متقاضیان از هفته آینده می‌توانند برای دریافت تسهیلات اشتغال‌زایی به بانک‌های عامل مراجعه کنند بیان کرد: براساس برنامه ششم یک میلیون و 914 هزار شغل در روستاها باید ایجاد شود، اشتغالزایی در مناطق روستایی یکی از اولویت های برنامه های دولت است که در این راستا و براساس مصوبه مجلس شورای اسلامی و موافقت مقام معظم رهبری سال گذشته یک و نیم میلیارد دلار معادل 5 هزار میلیارد تومان به صورت وام های کم بهره به مناطق روستایی و عشایری اختصاص یافت.

    معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور افزود: ایجاد اشتغال پایدار یکی از اهداف ویژه دولت دوازهم در مناطق روستایی و محروم بوده و با جدیت از سوی رهبری، دولت و مجلس درحال پیگیری است.

    وی گفت: اشتغال در این مناطق از اهمیت ویژه ای برخوردار است و از همین رو نیز تسهیلات بی سابقه ای به این بخش تخصیص یافته که تاکنون 60 هزار میلیارد و با تصویب 120 هزار میلیارد ریال دیگر شاهد توسعه چشمگیر این مناطق خواهیم بود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو