عصر بازار

مدیرکل بهزیستی استان قزوین مطرح کرد:

چتر حمایتی بیمه تامین اجتماعی بر سر ۱۴۰۳ زن سرپرست خانوار در قزوین

عصر اعتبار- مدیرکل بهزیستی استان قزوین گفت: یک‌هزار و ۴۰۳ زن سرپرست خانوار استان قزوین زیر چتر حمایتی بیمه تامین اجتماعی قرار دارند.

چتر حمایتی بیمه تامین اجتماعی بر سر ۱۴۰۳ زن سرپرست خانوار در قزوین
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایلنا، علیرضا وارثی اظهار کرد: دفتر توانمندسازی خانواده و زنان که به‌طور عمده زنان سرپرست خانوار را تحت حمایت و پوشش خود دارد، یکی از دفاتر فعال زیر مجموعه اداره کل بهزیستی در این زمینه است و حدود 2 هزار و 310 خانوار شامل 6 هزار و 900 نفر را تحت پوشش خود دارد.

    وی افزود: مدت حمایت و تحت پوشش بودن هر زن سرپرست خانواده توسط نهادهای زیر مجموعه اداره کل بهزیستی 2 سال است که طی این مدت، بهزیستی با انجام تمهیدات لازم از طریق آموزش و بالابردن سطح توانمندی، این قشر زنان سرپرست را از چرخه حمایتی به سمت بازار کار هدایت می‌کند.

    مدیرکل بهزیستی استان قزوین ادامه داد: توانمندسازی زنان سرپرست خانواده از طریق اعطای سرمایه کار بلاعوض، وام خوداشتغالی و عضویت در گروه‌های همیار زنان سرپرست خانوار که در غالب گروه‌های صنفی و اقتصادی انجام می‌گیرد.

    وارثی اضافه کرد: سازمان بهزیستی با هدف حمایت از زنان سرپرست خانوار در راستای تأمین آتیه آنان، حق بیمه تأمین اجتماعی را از اعتبارات سازمان بهزیستی پرداخت می کند.

    وی بیمه زنان سرپرست خانوار پس از گذشت 10 سال از پرداخت بیمه و 55 سال سن را واجد شرایط بازنشستگی دانست و تصریح کرد: در شرایط  فعلی  یک‌هزار و پنج زن سرپرست خانوار شهری بین 18 تا 49 سال از مزایای این طرح برخوردار هستند و همچنین 398 نفر از زنان سرپرست خانوار روستایی و عشایری هم بیمه اجتماعی هستند.

    این مسؤول افزود: زنان سرپرست خانوار در صورتی تحت پوشش قرار می‌گیرند که تحت پوشش هیچ نهاد یا ارگانی نبوده و شاغل نیز نباشند که در بدو ورود، با استعلام از دیگر نهادهای دولتی وضعیت این افراد مشخص می‌شود.

    1470 دانش‌آموز و دانشجو زیر پوشش بهزیستی قزوین

    مدیرکل بهزیستی استان قزوین ادامه داد: تمهیدات لازم در دفترتوانمند سازی خانواده و زنان در واقع از طریق مشارکت خود مددجو در فرایند توانمندسازی و ارتقای کیفیت زندگی خانواده‌های تحت سرپرستی از بعد مادی و معنوی اندیشیده و انجام می‌شود.

    وارثی بیان کرد: همچنین برنامه‌های بسیار گسترده‌ای در زمینه خدمات حمایتی، فرهنگی، آموزشی و روانشناختی برای زنان سرپرست خانوار تدوین شده که به صورت حمایت‌های مستمر و غیرمستمر است.

    وی با اشاره به اعزام زنان سرپرست خانوار به اردوهای زیارتی و کلاس‌های آموزشی و فرهنگی افزود: در بخش آموزشی می‌توان حمایت تحصیلی تا آخرین پایه تحصیلی از زنان سرپرست خانوار و فرزندان ایشان را نام برد که در شرایط  فعلی، این دفتر از 166 دانشجو در مقاطع مختلف تحصیلی از فوق دیپلم تا دکتری و یک‌هزار و 304 دانش‌آموز از مقطع ابتدایی تا پیش‌دانشگاهی تحت پوشش این سازمان هستند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی