عصر بازار

یادداشت اینستاگرامی رویس کل بانک مرکزی؛

روزهای کم رمق بازار ارز

نرخ‌سازی دلالان در فضای مجازی

عصر اعتبار- رییس کل بانک مرکزی در یادداشتی در فضای مجازی از کم رمقی این روزهای بازار ارز خبر داد و بر نرخ سازی دلالان در فضای مجازی تاکید کرد.

روزهای کم رمق بازار ارز
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایبِنا، عبدالناصر همتی، در یادداشتی اینستاگرامی درباره بازار ارز نوشت: بعد از کشورهای چین، کره جنوبی، هند و ترکیه امروز ژاپن نیز عملیات واردات نفت از ایران را آغاز کرد. به تدریج درآمدهای جدید نفتی در کنار ده ها میلیارد دلار منابع فعال بانک مرکزی در نزد بانک های خارجی که پشتیبان قوی ومطمئن تجارت کشورمان است، به چرخه تجاری وارد می شود.

    وی افزود: صادرات غیر نفتی کشورمان نیز با تفاهماتی که صادرکنندگان با همکاران من می کنند به تدریج در خدمت واردات کشور مان قرار می گیرد. قبلا خدمت مردم عزیزمان عرض کرده بودم در داخل کشور نیز ذخایر بسیار مطلوب ارز به صورت اسکناس در حدی است که نیازهای واقعی مردم را به طور کامل تامین می کند.

    رییس کل بانک‌ مرکزی، تصریح کرد: البته عوامل مختلفی در داخل و خارج مایوس از تاثیر گذاری بر عرضه و تقاضا، تلاش می کنند با ایجاد جو روانی و دادن پالس های منفی بازار را از نظر روانی تحت تاثیر قرار بدهند.

    وی ادامه داد: نکته جالب در مورد اینروزهای بازار ارز، کم رمق بودن تقاضا درصرافی هاو نرخ سازی دلالان در فضای مجازی است. همتی در پایان تاکید کرد: بانک مرکزی این روزها جور سمت تقاضا را هم می کشد!

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی