عصر بازار

هر ۴۸ ساعت یک میلیاردر به جهان اضافه می‌شود

عصر اعتبار- موسسه آکسفام اعلام کرد که در سال ۲۰۱۸ میلادی هر دو روز یک میلیاردر جدید به فهرست میلیاردرهای جهان اضافه شد.

هر ۴۸ ساعت یک میلیاردر به جهان اضافه می‌شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایبِنا، موسسه آکسفام اینترنشنال اعلام کرد که نظام های مالیاتی بار سنگینی روی دوش افراد فقیر گذاشته است؛ یعنی در بخش خدمات عمومی سرمایه گذاری کمتری می شود و در نتیجه شکاف بیشتری بین ثروتمندان و فقر در حال ایجاد شدن است که خشم جهانی را به دنبال دارد.

    این موسسه اعلام کرد که در سال گذشته میلادی هر دو روز، یک میلیاردر جدید به تعداد میلیاردرهای جهان اضافه شد؛ در حالی که نیمی از فقیرترین جمعیت جهان 11 درصد از ثروت خود را در سال گذشته از دست داد.

    آکسفام اعلام کرد که دولت ها بطرز فزآینده ای در حال کاهش سرمایه گذاری در خدمات عمومی هستند و در جلوگیری از فرارهای مالیاتی شکست خورده اند. افراد فقیر از عدم دسترسی به خدمات پایه ای رنج می برند؛ ضمن اینکه بار بیشتری از پرداخت مالیات به دوش آنها است.

    ثروت میلیاردرهای جهان در سال 2018 میلادی تا 12 درصد افزایش پیدا کرد که معادل 2.5 میلیارد دلار در روز است؛ در حالی که 3.8 میلیارد نفر از فقیرترین افراد جهان به طور متوسط روزانه 500 میلیون دلار از ثروت خود را از دست دادند.

    موسسه آکسفام اینترنشال افزود: نرخ مالیات برای ثروتمندان و شرکت ها در دهه های اخیر کاهش پیدا کرده و زمانی که دولت ها برای گرفتن مالیات از ثروتمندان موفق نیستند، بار مالیاتی بر دوش فقرا از طریق بستن مالیات بر مصرف کنند مانند مالیات بر ارزش افزوده اعمال می شود.

    همچنین مالیات های غیر مستقم مانند مالیات نمک، شکر، صابون و کالاهای اساسی که مردم به آنها نیاز دارند، اعمال می شود و سپس افراد فقیر به نسبت درآمد خود مبلغ بیشتری را در مقایسه با ثروتمندان پرداخت می کنند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی