عصر بازار

ایتالیا راغب‌ترین کشور اروپایی برای ارتباط تجاری با ایران است

عصر اعتبار- رییس اتاق مشترک ایران و ایتالیا با اشاره به ریسک سرمایه‌گذاری در ایران، ایتالیا را راغب‌ترین کشور اروپا برای ارتباطات تجاری با ایران دانست و گفت: بانک‌های ایتالیایی اعلام آمادگی کرده‌اند و البته همه در انتظار کانال ارتباطی اروپا هستند.

ایتالیا راغب‌ترین کشور اروپایی برای ارتباط تجاری با ایران است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، احمد پورفلاح با اشاره به وضعیت ریسک سرمایه‌گذاری در ایران از نگاه اروپایی‌ها، اظهار کرد: امروز ریسک سرمایه‌گذاری در ایران در رتبه 4 و 5 قرار دارد و این درحالی است که رتبه 6، بدترین رتبه در ریسک سرمایه‌گذاری است و از همین رو اشتهای چندانی به سرمایه‌گذاری در ایران از سوی کشورهای خارجی و از جمله ایتالیا وجود ندارد.

    وی ادامه داد: از سوی دیگر گله‌مندی سرمایه‌گذاران داخلی نیز باعث شده تا اشتیاق سرمایه‌گذاران خارجی و ایتالیایی برای حضور در ایران کاهش یابد.

    رییس اتاق مشترک ایران و ایتالیا اضافه کرد: البته علی‌رغم همه این موارد، در میان کشورهای اروپایی، ایتالیا و سرمایه‌گذاران ایتالیایی بیشترین رغبت را برای برقراری ارتباطات تجاری با ایران دارند و این ارتباط هم در حوزه فروش محصولات این کشور و هم در حوزه خرید محصولات از ایران بیش از سایر کشورهای اروپایی است.

    وی با ابراز امیدواری نسبت به راه‌اندازی هرچه سریعتر کانال مالی با اروپا (SPV) گفت: در صورت راه‌اندازی این کانال ارتباطی، قطعاً تجار، بازرگانان و سرمایه‌گذاران ایتالیایی جزو نخستین فعالان حوزه اقتصادی خواهند بود که ارتباطاتشان را با ایران تقویت می‌کنند.

    مشاور عالی رئیس اتاق ایران در پایان خاطرنشان کرد: نشانه‌های خوبی دیده می‌شود و تا امروز سیمنارهای بانکی خوبی در ایتالیا برگزار شده و بانک‌های ایتالیایی که مبادلاتشان بر اساس یورو است نیز اعلام آمادگی کرده‌اند و البته همه در انتظار این کانال ارتباطی میان ایران و اروپا هستند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی