عصر بازار

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس خبر داد:

بررسی آخرین وضعیت تعهدات دریافت‌کنندگان تسهیلات ارزی

عصر اعتبار- رییس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به بررسی آخرین وضعیت تعهدات دریافت‌کنندگان تسهیلات ارزی گفت: مقرر شد این موضوع ظرف هفته آینده جمع‌بندی و در کمیسیون اقتصادی دولت نهایی و از طرف دولت اعلام شود.

بررسی آخرین وضعیت تعهدات دریافت‌کنندگان تسهیلات ارزی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایبِنا، محمدرضا پورابراهیمی در حاشیه نشست اعضای کمیسیون‌های مجلس و تعدادی از وزرا با رییس کل بانک مرکزی با اشاره به اینکه هدف از این جلسه بررسی آخرین وضعیت تعهدات دریافت‌کنندگان تسهیلات ارزی بود، افزود: تسهیلاتی از چندین سال قبل دریافت شده که به دلیل بروز تلاطمات ارزی و برخی مشکلات بازپرداخت نشده است.

    وی با بیان اینکه در این سال‌ها دولت آیین‌نامه‌ها را اصلاح و ابلاغ کرده که براساس آخرین ابلاغ مهلت پرداخت تا خرداد سال آینده تمدید شده است، افزود: اما ایراد این است که هیچ تفکیکی بین صادرکننده‌ای که به واسطه واردات تجهیزات و مواد اولیه ملزم به بازپرداخت بوده و به دلیل مشکلات مالی قادر به این کار نبوده با آنکه هیچ‌گونه واردات تجهیزات و مواد اولیه‌ای نداشته وجود ندارد.

    پورابراهیمی ادامه داد: همچنین بین واحد تولیدی کوچک و بزرگ و واحدهای فعال و غیرفعال تفاوتی وجود نداشته است، برخی واحدها منابع ارزی گرفتند و هیچگونه وارداتی برای کالا، مواد اولیه و تجهیزات نداشته‌اند که باید بررسی شود و قرار شد تمایز بین این واحدها براساس گزارش وزارت صمت انجام شود.

    رییس کمیسیون اقتصادی مجلس خاطرنشان کرد: فعالان اقتصادی که کالا و تجهیزات وارد نکرده‌اند باید تسهیلات را به صورت ارزی برگردانند و جریمه نیز بدهند اما برای تولیدکننده‌ای که فعالیت و واردات داشته باید تسهیلاتی فراهم کنیم که هم به توان تولیدی برگردد و هم بتواند بازپرداخت را انجام دهد.

    وی افزود: مقرر شد این موضوع ظرف هفته آینده جمع‌بندی و در کمیسیون اقتصادی دولت نهایی و از طرف دولت اعلام شود و اگر به جمع‌بندی نرسند، از طریق ارائه طرح در مجلس و قانون‌گذاری انجام خواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو