عصر بازار

توسط رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران انجام شد:

تجلیل از خدمات رسانی مجموعه وزارت اقتصاد به ایثارگران

عصر اعتبار- طی مراسمی با حضور معاون رییس جمهوری و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران از مجموعه وزارت امور اقتصادی و دارایی به عنوان دستگاه برتر در خدمات رسانی به ایثارگران قدردانی شد و بیمه مرکزی به همراه بانک های ملی و کشاورزی، دستگاه های برتر وزارت اقتصاد در این زمینه شناخته شدند.

تجلیل از خدمات رسانی مجموعه وزارت اقتصاد به ایثارگران
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از شادا، در این مراسم که با حضور مدیران عامل بانک ها، بیمه ها، روسای دستگاه ها و سازمان های تابعه وزارت اقتصاد برگزار شد، لوح تقدیری از سوی حجت الاسلام والمسلمین شهیدی محلاتی به دکتر فرهاد دژپسند اهدا شد.

    معاون رئیس‌جمهوری و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران طی سخنانی در این مراسم، ضمن تقدیر از زحمات و خدمات مجموعه کارکنان و مسئولان وزارت اقتصاد بویژه دکتر دژپسند در خدمات رسانی به ایثارگران، به تشریح اهمیت خدمت رسانی به این قشر ارزشمند پرداخت.
    وی در ادامه با اشاره به هجمه های وارده به انقلاب اسلامی در طول چهل سال پس از پیروزی آن، از جمله دلایل ماندگاری نظام را سه عامل رهبری، ایثار و روحیه جهادگری مردم و فرهنگ مذهبی حاکم بر جامعه پس از انقلاب خواند.
    این گزارش حاکی است، در ادامه مراسم دکتر فرهاد دژپسند نیز با اشاره به قرار گرفتن در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: برای آنکه بنیان های ایثار و از خودگذشتگی را همچنان حفظ کنیم، باید به دنبال تعاریف و مصادیق جدید ایثار باشیم.
    وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه امروز نیز، روز جنگ، آن هم از پیچیده ترین انواع آن است و دشمن از همه توان و قدرت خود برای به زانو درآوردن اقتصاد کشور استفاده می کند، افزود: برای پیروزی در این جنگ نیز همچنان نیازمند ایثار و از خودگذشتگی اما از نوع و شکلی متفاوت با ایام دفاع مقدس هستیم.

    وی تصریح کرد: امروز ایثار شکل دیگری دارد و ممکن است به عنوان مثال نیاز باشد ما از حق مسلم خودمان در خیلی زمینه ها، حتی از آبروی خودمان بگذریم.
    دژپسند گفت: ایثار یعنی، اگر انتظار سود آوری زیاد از یک فعالیت تجاری را داریم، بخاطر شرایط جنگ اقتصادی، فعلا از بخشی از سود خود صرفنظر کنیم تا ضریب "تاب آوری" اقتصاد کشور را افزایش دهیم.
    وی با بیان اینکه، ایثار امروز در حوزه اقتصاد معنا دارد، اظهار داشت: به عنوان مثال صادر کننده باید بداند اگر کالایی را صادر کرد نباید از بازگرداندن ارز حاصل از آن خودداری کند یا فرد تولید کننده، باید از حداکثر ظرفیت تولید خود، ولو آنکه منجر به کاهش سود او گردد، دریغ نکند و یا اینکه اگر مودی مالیاتی هستیم نباید گرفتار فرار و اجتناب مالیاتی شویم.
    دژپسند در ادامه با بیان اینکه آرامش امروز مرهون ایثارها و ازخودگذشتگی های گذشته است، اظهار داشت: در هر جنگی طی چند قرن اخیر، بخشی از خاک کشورمان از دست رفته است و تنها در هشت سال دفاع مقدس بوده که حتی یک وجب از خاک کشورمان را از دست نداده ایم.
    وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه ایثارگران توقع و نیازی به کمک ها و ملاطفت ما ندارند، گفت: آنها در مرتبت ایثار، همه چیز را هدیه کردند اما این دلیل نمی شود که ما از پاسداشت این افراد غافل باشیم.
    وی با بیان اینکه امسال جشن 40 سالگی انقلاب را می گیریم، گفت: باید بدانیم کمال ما منقطع از گذشته نیست، بلکه حاصل ایثار گذشتگان است.
    دژپسند با بیان اینکه ملت ما نشان داد در ایثارگری سرآمد است، گفت: ما ایثار مدافعان حرم را اخیرا دیدیم، عملیات مرصاد را در گذشته دیدیم و امروز باید تلاش کنیم این ایثار را در قامت ایثار اقتصادی تفسیر کنیم تا برگ زرین دیگری از عمر طولانی انقلاب را رقم بزنیم.
    وزیر اقتصاد اظهار داشت: اگر می خواهیم دست خداوند را با خود داشته باشیم باید ید واحده باشیم و مانند دوره جنگ، باید با یک اراده واحد، فارغ از دعوای دولت و غیر دولت، عمل کنیم.
    وی گفت: من بارها در جلسات با بخش خصوصی گفته ام که صادرکنندگان ما، همان بازکنندگان معبر در زمان جنگ تحمیلی هستند که حین باز کردن معبر، باید از همه منافذ استفاده کنند و ارز حاصل صادرات را نیز برگردانند.
    وزیر اقتصاد تصریح کرد: هرگز نباید این طور تلقی شود که اگر راه صادرات نفت مسدود شد، ما متوقف می مانیم.
    گفتنی است در ادامه جلسه، از غلامرضا سلیمانی، رییس کل بیمه مرکزی؛ محمدرضا حسین زاده، مدیر عامل بانک ملی و روح الهی خدارحمی، مدیر عامل بانک کشاورزی، به عنوان مدیران برتر دستگاه های زیر مجموعه وزارت اقتصاد در زمینه خدمات رسانی به ایثارگران تقدیر به عمل آمد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی