عصر بازار

معاون سازمان تأمین اجتماعی مطرح کرد:

پرداخت ۱۴۵۰ میلیارد تومان برای پرداخت بسته‌های حمایتی از سوی دولت

عصر اعتبار- معاون اداری و مالی سازمان تأمین اجتماعی تاکید کرد: ۱۴۵۰ میلیارد تومان برای پرداخت بسته حمایتی از سوی دولت به سازمان تأمین اجتماعی پرداخت شده است.

پرداخت ۱۴۵۰ میلیارد تومان برای پرداخت بسته‌های حمایتی از سوی دولت
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایلنا، رحیم اردلان، معاون اداری و مالی سازمان تأمین اجتماعی با اعلام این خبر گفت: به جز بانک ملی سایر بانک‌ها بسته حمایتی را به حساب سرپرستان خانوار واریز کرده‌‌‌اند و بانک ملی نیز اعلام داشته که این بسته تا ساعات آینده واریز می‌‌شود.

    وی ادامه داد: یک میلیون و 500 هزار نفر از مشمولان دریافت بسته حمایتی را از بانک ملی دریافت می‌‌کنند و امیدواریم با واریز این بسته در ساعات آینده واریز بسته حمایتی برای بیمه ‌‌شدگان تأمین اجتماعی تکمیل شود.

    معاون اداری و مالی سازمان تأمین اجتماعی با بیان اینکه مبلغ بسته حمایتی به بُعد خانوار بستگی دارد، اظهار داشت: خانوارهای یک نفره یکصد هزار تومان، خانوارهای دو نفره 150 هزار تومان، خانوارهای سه نفره 200 هزار تومان، خانوارهای چهار نفره 250 هزار تومان و خانوارهای پنج نفره به به بالا 300 هزار تومان دریافت می‌‌کنند.

    اردلان افزود: بسته حمایتی فقط به سرپرست خانوار پرداخت می‌‌‌شود و بسته حمایتی بیمه‌‌شدگانی که سرپرست خانوار نیستند، به سرپرست خانوار آنها پرداخت می‌‌شود.

    وی اضافه کرد: لیست بیمه‌شدگانی که از اول فروردین تا پایان مهر 1397، بیمه‌‌‌شده سازمان تامین اجتماعی بودند و درآمد آنها کمتر از سه میلیون تومان است، از سوی این سازمان به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ارائه شده و تشخیص پرداخت برعهده سازمان هدفمندی یارانه‌ها است.

    این مقام مسئول ادامه داد: اطلاعات بیمه‌شدگان از طریق سازمان تامین اجتماعی در اختیار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار گرفته و این اطلاعات از طریق وزارتخانه به سازمان هدفمندی یارانه داده شده و آنچه که از طریق سازمان هدفمندی مورد تایید بوده، در اختیار وزارتخانه و سازمان تامین اجتماعی، جهت پرداخت قرار گرفته است.

    اردلان افزود: آن دسته از بیمه‌‌شدگانی که در مراحل قبل از بسته‌‌های حمایتی با هر عنوان استفاده کرده‌‌‌‌اند در این مرحله این بسته را دریافت نخواهند کرد.

    وی با بیان اینکه هر خانوار یک سبد کالا دریافت خواهد کرد، تصریح کرد: پرداخت‌ها از طریق 28 بانک به حساب سرپرستان خانوار که شماره حساب بانکی آنها در سازمان هدفمندی یارانه‌ها ثبت شده و هر ماهه یارانه دریافت می‌کند به همان حساب واریز می‌‌شود.

    معاون اداری و مالی سازمان تأمین اجتماعی اضافه کرد: اگر یک نفر بیمه شده سازمان تامین اجتماعی باشد ولی سرپرست خانوار نباشد، مبلغ سبد کالا به حساب سرپرست خانواده واریز خواهد شد.

    اردلان ادامه داد: برخی از افراد پس از ازدواج به سازمان هدفمندی جهت جدا کردن یارانه خود از خانواده اقدام نکرده‌اند که در این صورت نیز پرداخت سبد کالا به سرپرست خانوار که شماره حساب در سازمان هدفمندی را دارد واریز خواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی