عصر بازار

مدیرعامل بانک مسکن:

رشد قیمت ها، برنامه تسهیلات دهی بانک مسکن را عقب انداخت

عصر اعتبار- مدیرعامل بانک مسکن گفت: برنامه ریزی این بانک برای امسال تامین منابع مالی و تسهیلات برای خرید و ساخت ۷۰۰ هزار واحد مسکونی در کشور بود اما به دلیل افزایش قیمت مسکن و خارج شدن بازار مسکن از رونق، تحقق این هدف عملی نیست.

رشد قیمت ها، برنامه تسهیلات دهی بانک مسکن را عقب انداخت
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، ابوالقاسم رحیمی انارکی افزود: پیش بینی ما این است تا پایان سال برای ساخت یا خرید حدود 600 هزار واحد مسکونی در کشور تسهیلات پرداخت کنیم.
    رحیمی انارکی یادآوری کرد این بانک از آغاز امسال تاکنون برای بیش از 480 هزار واحد مسکونی در مجموع 20 هزارمیلیارد تومان تسهیلات پرداخت کرد که 18 هزار میلیارد تومان آن برای خرید یا تولید مسکن و 2 هزار میلیارد تومان در سایر بخش ها بود.
    وی درباره میزان تعهدات بانک مسکن در پروژه های مسکن مهر گفت: تعهد بانک مسکن برای تامین منابع مالی پروژه مسکن مهر 555 هزار و 384 میلیارد ریال است که از این میزان، 450 هزار میلیارد ریال خط اعتباری از بانک مرکزی دریافت شد که حدود پنج هزار میلیارد ریال آن پرداخت شده است.
    رحیمی انارکی بیان کرد: طبق برنامه قرار شد مابه التفاوت 450 هزارمیلیارد ریال تا 555 هزار میلیارد ریال از محل وصولی اقساط مسکن مهر تامین شود که در سه سال اول استمهال داده شده بود اما اکنون این رقم وصول شده و در اختیار پروژه قرار گرفته است.
    به گزارش ایرنا، چندی پیش قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور مسکن مهر اعلام کرد: از 2 میلیون و 200 هزار واحد مسکن مهر، تاکنون یک میلیون و 740 هزار واحد به متقاضیان تحویل داده شده است اما امکان تحویل 245 هزار واحد ساخته شده به علت برخی مشکلات وجود ندارد.
    «احمد اصغری مهرآبادی» یادآوری کرد: در زمان دولت یازدهم تاکنون بیش از یک میلیون و 105 هزار واحد مسکن مهر به پایان رسید و موفق شدیم سالیانه به طور متوسط 200 هزار واحد مسکن مهر به متقاضیان تحویل دهیم.
    قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور مسکن مهر اضافه کرد: 45 هزار واحد مسکن مهر در دهه فجر امسال افتتاح می شود و پرونده مسکن مهرهایی که معارض ندارند، تا پایان سال 98 بسته می شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی