عصر بازار

ذخایر طلای ونزوئلا نزد بانک انگلیس به ۳۱ تُن افزایش یافت

عصر اعتبار- ذخایر طلای ونزوئلا نزد بانک مرکزی انگلیس با بیش از دو برابر افزایش به ۳۱ تُن رسید.

ذخایر طلای ونزوئلا نزد بانک انگلیس به ۳۱ تُن افزایش یافت
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایبِنا، منابع آگاه اعلام کردند دولت ونزوئلا بعد از آنکه قررا داد سوآپ طلا با دویچه بانک را به اتمام رسید، اکنون ذخایر طلای خود را در بانک مرکزی انگلیس افزایش می دهد. البته دولت نیکولاس مادورا از سال گذشته میلادی به دنبال بازگرداندن تقریبا 550 میلیون دلار طلا از بانک انگلیس به دلیل ترس از مصادره آن به دلیل تحریم های بین المللی بود.

    ذخایر طلای ونزوئلا در سامبر سال 2018 میلادی در نزد بانک انگلیس با بیش از دو برابر به 31 تن رسید که تقریبا 1.4 میلیارد دلار ارزش آن است. پیش از این ونزوئلا از طلای خود در نزد دویچه بانک به عنوان وثیقه استفاده می کرد.

    بر اساس قرار داد سوآپ طلا میان ونزوئلا و دویچه بانک در سال 2015 میلادی، ونزوئلا 17 تن از طلای خود را در مقابل دریافت وام از دویچه در نزد این بانک آلمانی گذاشته بود. آمار بانک مرکزی ونزوئلا حاکی از آن دارد که مجموع ذخایر طلای این کشور در نوامبر سال 2018 میلادی به 134 تن کاهش پیدا کرد که این رقم در ابتدای سال 2018 میلادی 150 تن ثبت شده بود.

    علت کاهش ذخایر طلای ونزوئلا به معاملات تهاتری با ترکیه بر می گردد که طلا در برابر واردات غذا به دلیل تحریم های آمریکا بود و بانک های بین المللی را از انجام تراکنش با ونزوئلا بی میل کرده بود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی