عصر بازار

صندوق ولایت ۳۲۰۰میلیارد ریال تسهیلات اشتغال پرداخت کرد

عصر اعتبار- مدیرعامل صندوق امداد ولایت گفت: امسال تاکنون ۱۰ هزارو و ۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت پرداخت شده که از این میزان سه هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال برای اشتغال و توانمندسازی مددجویان کشور بوده است.

صندوق ولایت ۳۲۰۰میلیارد ریال تسهیلات اشتغال پرداخت کرد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، مجید باجلان شامگاه سه شنبه در نشست با مسئولان اجرایی استان بوشهر افزود: این میزان اعتبار به 210 نفر پرداخت شده است.
    وی بیان کرد: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده تلاش می شود از محل منابع صندوق قرض الحسنه تا پایان امسال، پرداخت وام های ضروری و تسهیلات خوداشتغالی از منابع این صندوق افزایش یابد.
    باجلان گفت: به دنبال اجرای دستور رهبر معظم انقلاب صندوق قرض الحسنه امداد ولایت شکل گرفت تا فرهنگ قرض الحسنه و استفاده از این ظرفیت در کشور احیا شود.
    مدیرعامل صندوق امداد ولایت بیان کرد: ارائه خدمات بی منت به جامعه هدف در قالب ارائه تسهیلات قرض الحسنه در صندوق ولایت پیگیری می شود که تعامل با ساختارهای پولی و مالی و افراد حقیقی و حقوقی در این حوزه ضروری است.
    باجلان یادآور شد: ارائه تسهیلات قرض الحسنه به معنای تعطیلی کمک های بلاعوض کمیته امداد به نیازمندان زیر پوشش نیست بلکه هر کدام شرایط خاص خود دارد.
    وی بیان کرد: سیاست ها و خط و مشی های کمیته امداد با صندوق قرض الحسنه امداد ولایت در یک راستاست و هر دو مجموعه تحت یک مدیریت در استان ها به دنبال ارائه خدمات بی منت به مردم هستند.
    باجلان با اشاره به تعامل مناسب صندوق قرض الحسنه ولایت با بانک های عامل در کشور گفت: در استان بوشهر این شرایط بخوبی دیده می شود که قابل تقدیر است.
    وی اضافه کرد: سرمایه کنونی صندوق امداد ولایت 25 هزار میلیارد ریال است اما کمیته امداد با ایجاد این صندوق به دنبال بانک داری که در آن سود و ارزش افزوده مالی دیده می شود، نیست بلکه تنها برای ارائه خدمات آسان و بدون بوروکراسی اداری، برای اجرایی شدن منویات رهبر معظم انقلاب و پرچم داری قرض الحسنه شکل گرفته است.
    مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان بوشهر گفت: این نهاد در جذب منابع قرض الحسنه جزو سه استان برتر کشور است و یکی از مهمترین برنامه های این نهاد برای جذب منابع توجه به ظرفیت شرکت های صنعتی و تولیدی استان در کنار خیران نیکوکار است.
    احمد لطفی افزود: تاکنون 17 هزار افتتاح حساب در صندوق قرض‌الحسنه ولایت در استان بوشهر انجام شده و تلاش می شود تا پایان سال به 18 هزار حساب افزایش یابد.
    وی بیان کرد: با توجه به نوپا بودن این صندوق، این میزان افتتاح حساب، نشان از اعتماد گسترده مردم استان بوشهر به مجموعه کمیته امداد و صندوق ولایت است.
    وی یادآور شد: در 9 ماه گذشته 36میلیارد ریال از منابع این صندوق برای ساخت و تعمیر مسکن مددجویی در اختیار مددجویان این نهاد قرار گرفته است.
    مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر بیان کرد: توانمند سازی مددجویان در حوزه‌های مختلف یکی از اصلی‌ترین برنامه‌های این نهاد هدف گذاری شده که سعی ما این است که با ارائه تسهیلات قرض الحسنه در کنار سایر تسهیلات، شرایط برای اشتغال و توانمندسازی خانواده های تحت پوشش انجام شود.
    لطفی ادامه داد: منابع قرض الحسنه صندوق ولایت برای ارائه تسهیلات بدون سود در زمینه تامین هزینه‌های درمانی، پرداخت وام به محکومان دیه و جرائم غیر عمد، پرداخت وام خرید و تامین مسکن، کمک به خرید لوازم منزل، اعطای ودیعه مسکن، ارائه تسهیلات کارگشایی، ایجاد کار انگیزی، پرداخت بدهی، هزینه‌های تحصیلی و کمک هزینه ازدواج به مددجویان این نهاد است.
    وی یادآور شد: در زمان حاضر صندوق قرض الحسنه ولایت استان بوشهر با سرمایه در گردش 150 میلیارد ریال فعالیت می‌ کند.
    مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر گفت: سقف پرداخت برای اشتغال خانواده های زیر پوشش این نهاد 500 میلیون ریال، آزادی محکومان و جرائم غیر نقد این خانواده ها 150 میلیون ریال و کارگشایی 50 میلیون ریال است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو