عصر بازار

مدیراداره نظام‌های پرداخت بانک مرکزی خبر داد:

برنامه بانک مرکزی برای تغییر و تحول جدی در صنعت پرداخت

عصر اعتبار- مدیراداره نظام‌های پرداخت بانک مرکزی از برنامه جدی این بانک برای تغییر و تحول در صنعت پرداخت خبر داد و گفت: دیگر بانک‌ها و psp ها قادر به تامین تمام نیازهای این بخش نیستند.

برنامه بانک مرکزی برای تغییر و تحول جدی در صنعت پرداخت
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ستاد خبری هشتمین همایش بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت، داوود محمد بیگی در خصوص برنامه این بانک برای حضور سیستم‌های پرداخت جایگزین در کشور، اظهار داشت: طبعاً حضور بازیگران جدید در عرصه پرداخت در سال‌های آینده مورد توجه تمام کشورها به خصوص کشور ماست.

    وی با بیان اینکه ، همواره در ایران بازیگران اصلی صنعت پرداخت بانک‌ها و شرکت های psp بوده اند، افزود: اما هم اکنون دیگر بازیگران فعلی قادر به تامین تمام نیازها نیستند چراکه تغییر و تحولات رخ داده موجب شده تا انتظارات مردم نیز تغییر کند و افزایش یابد.

    مدیر اداره نظام های پرداخت بانک مرکزی در همین ارتباط به psp2 اشاره کرد و گفت: به دنبال تغییرات رخ داده در انتظارات مردم و البته تنوع در خدمات، اتحادیه اروپا نیز به صورت جدی فعالیت خود را روی psp2 آغاز کرده است.

    محمد بیگی با اشاره به فین تک‌ها و پیام رسان‌های مالی از جمله بلاک چین ادامه داد که سیستم‌های پرداخت فعلی مبتنی بر تکنولوژی‌ها و سیاست های قبلی است ولی بانک مرکزی بنا دارد که تغییرات و تحولات جدی در این حوزه صورت گیرد.

    این مقام مسئول در بانک مرکزی البته این را هم گفت که تغییرات و تحولات در صنعت پرداخت نیازمند چارچوب قانونی و مقررات است  و عنوان کرد: برخی از الزامات psp2 را در کشور بومی‌سازی کرده ایم.

    وی گفت: احراز هویت مشتریان، دسترسی به اطلاعات، سرویس‌های پرداخت شرکت‌های فعال در این بخش، تسویه وجوه این شرکت‌ها و نظارت بر فعالیت شان و موارد دیگر از مهمترین محورهایی است که در کشور بومی سازی شان را آغاز کرده ایم.

    به گفته مدیراداره نظام های پرداخت بانک مرکزی، در 2 سال اخیر درخواست‌های مطرح شده در این صنعت نشان می‌دهد که تغییرات در پرداخت بسیار جدی است و این امر نشان دهنده پویایی و شادابی حوزه پرداخت است.

    محمد بیگی با تاکید براینکه موج ایجاد شده برای تغییرات در صنعت پرداخت با حضور بازیگران فعلی و مدیریت رگولاتور به مرحله عملیاتی ختم خواهد شد، تصریح کرد: برهمین اساس بانک مرکزی مقررات پرداخت ساز، پرداخت یار و پرداخت بان را با مشورت فعالان این حوزه تدوین کرده است.

    وی با اشاره به اینکه در تمامی اسناد مذکور، نحوه نظارت بر صنعت پرداخت و فعالان حاضر در این صنعت به روشنی دیده شده است، گفت: بانک مرکزی برخی از امور را به شرکت‌های پرداخت واگذار کرده است اما در گلوگاه های اصلی که به پول و امنیت مردم ارتباط دارد، بانک مرکزی با قدرت حضور خواهد داشت.

    گفتنی است، هشتمین همایش سالانه بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت با موضوع انقلاب بلاک‌چین در روزهای 9 و 10 بهمن‌ماه 97 در مرکز همایش‌های برج میلاد برگزار می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو