عصر بازار

منبع دیپلماتیک آگاه در بروکسل اعلام کرد:

فرانسه تا کمتر از ۷ روز دیگر SPV را راه اندازی می‌کند

عصر اعتبار- یک منبع دیپلماتیک در بروکسل: SPV بزودی می تواند در فرانسه ثبت شود و پیش بینی می شود که این مکانیسم تا پیش از پایان ماه ژانویه (یعنی ۷ روز دیگر) رسما رونمایی و راه اندازی آن اعلام شود

فرانسه تا کمتر از ۷ روز دیگر SPV را راه اندازی می‌کند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایران آنلاین، راهکار فرانسه برای دور زدن تحریم های یک جانبه آمریکا علیه ایران و امکان تداوم تعاملات تجاری اتحادیه اروپا با ایران، ایجاد یک صندوق اعتباری مشترک به نام «مکانیسم نقل وانتقالات مالی ویژه با نام اختصاری SPV» است.
    خبرگزاری فرانسوی فرونت نیوز «Front news» به نقل از یک منبع دیپلماتیک آگاه در بروکسل اعلام کرد که محل استقرار سازوکار ویژه SPV فرانسه است و این صندوق برای اتحادیه اروپا امکان تبادلات مالی و تجاری با ایران و در عین حال دور زدن تحریم های یکجانبه آمریکا علیه تهران را فراهم می سازد.

    یک منبع دیپلماتیک آگاه در بروکسل اعلام کرد: یک سازوکار ویژه برای حفظ روابط مالی میان ایران و اتحادیه اروپا که با اعمال تحریم های آمریکا تهدید شده بود، به زودی در فرانسه راه اندازی خواهد شد. SPV بزودی می تواند در فرانسه ثبت شود و پیش بینی می شود که این مکانیسم تا پیش از پایان ماه ژانویه (یعنی 7 روز دیگر) رسما رونمایی و راه اندازی آن اعلام شود.

    فایننشال تریبون نوشت: سخنگوی فدریکا موگرینی رئیس دستگاه دیپلماسی اروپا، روز 7 ژانویه اعلام کرد که تلاش ها برای راه اندازی این سازوکار مالی ویژه و تعیین مکان ثبت و استقرار آن ادارمه دارد و پیشرفت هایی حاصل شده است و می تواند طی هفته های آینده ایجاد شود.
    آلمان، چین، فرانسه، ایران، انگلیس و روسیه قبلا در پایان نشست وزرای خارجه در سازمان ملل متحد اعلام کرده بودند که اتحادیه اروپا در حال راه اندازی یک صندوق اعتباری مشترک است که از آن به عنوان SPV نام بردند.
    این نهاد اروپایی (SPV) که در بازارهای ایالات متحده غیرفعال است در واقع در برابر جریمه ها و تحریم های سنگین واشنگتن که در ازای دور زدن تحریم ها علیه ایران اعمال می شود، ایمن خواهد بود.
    دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در ماه می گذشته بازگشت تمامی تحریم ها پیش از امضای توافق هسته ای با ایران را اعلام کرد. وی علاوه بر بازگرداندن تحریم ها علیه ایران اعلام کرد با تمامی اشخاص و کشورهایی که با تهران به تجارت بپردازند برخورد خواهد کرد. واشنگتن بیش از 700 شخص، شرکت، هواپیمایی ها و کشتیرانی ها را در فهرست تحریم های خود قرار داد. از جمله نهادهایی که شامل تحریم ها می شوند 14 بانک بزرگ ایران می باشد. چین، کره جنوبی، یونان، هند، ایتالیا، ژاپن، ترکیه و تایوان نیز موقتا مجاز به خرید نفت از ایران را دارند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی