عصر بازار

در سال ۲۰۱۸:

حجم روابط تجاری روسیه-ژاپن به رکورد ۲۰ میلیارد دلار رسید

عصر اعتبار- وزیر توسعه اقتصادی روسیه گفت: حجم روابط تجاری مسکو-توکیو در سال گذشته میلادی با ۲۰ درصد افزایش به ۲۰ میلیارد دلار رسید.

حجم روابط تجاری روسیه-ژاپن به رکورد ۲۰ میلیارد دلار رسید
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایبِنا، «ماکسیم اورشکین» وزیر توسعه اقتصادی روسیه در دیدار با همتای ژاپنی خود «هیروشیگ سکو» گفت: تجارت میان روسیه و ژاپن در سال گذشته میلادی با 20 درصد افزایش به 20 میلیارد دلار رسید. 

    وی افزود: در حال مشخص کردن یکسری کالاها هستیم که امید به افزایش عرضه آنها داریم. اورشکین گفت: مسکو و توکیو برنامه توسعه گردشگری، سرمایه گذاری، فناوری و زیرساخت را دارند. در مورد حذف ویزا صحبت هایی را کرده ایم که این موضوع سریع باعث افزایش قابل توجهی از مبادلات گردشگر به سطح کمی جدیدی می‌شود.

    وی افزود: 2 طرف، تحویل کامل آزمایشی کالاهای ژاپنی به بازار اروپا را از طریق خط آهن ترانس-سیبری و خط اصلی بایکال آمور تکمیل کرده اند. 2 کشور مذاکرات متعددی را در مورد پروژه های بزرگ زیرساخت از قبیل مسیر دریا شمالی، مسیر کشتیرانی در آب‌های قطب شمال و منطقه اقتصادی انحصاری روسیه داشته اند.

    بر همین اساس، سال گذشته میلادی ژاپن و روسیه آزمایش صادرات کالاهای ژاپنی به روسیه با استفاده از دریایی که خط آهن ترانس-سیبری را متصل می‌کند، انجام دادند.

    بر پایه این گزارش، در حال حاضر تجارت کالا میان 2 کشور از طریق مسیر دریایی و هوایی انجام می‌گیرد. مسیر ترانزیت کالا از طریق مسیر دریایی 62 روز است و با بکارگیری خط آهن هزینه های ترانزیت میان 2 کشور تا 40 درصد کاهش پیدا می کند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی