عصر بازار

نماینده کارگران خبر داد:

آغاز مذاکرات مزد ۹۸ با محور کاهش شکاف دستمزد و سبد معیشت

عصر اعتبار- کمیته دستمزد شورای عالی کار از دوشنبه همین هفته مذاکرات مزد سال آینده کارگران را با محوریت نزدیک کردن سبد معیشت و دستمزد آغاز می‌کند.

آغاز مذاکرات مزد ۹۸ با محور کاهش شکاف دستمزد و سبد معیشت
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از فارس، فرامرز توفیقی، رئیس کمیته دستمزد کانون عالی شوراهای اسلامی کار با اشاره به برگزاری مذاکرات مزد 98 از هفته آینده گفت: با توجه به آنچه وزیر کار اعلام کرد قرار است راهکاری اتخاذ شود تا بلایی که در سال 97 در صد طبقه دستمزد بگیر آمد و منجر به شکاف عمیق دستمزد و سبد معیشت شد، بر طرف شود و در یک بازه 5 تا 7 ساله به سمت و سویی برود که سبد معیشت با حداقل دستمزد نزدیک شود.

    وی یادآور شد: کمیته مزد شورای عالی کار با همین دستور کار دوشنبه هفته آینده جلسات خود را برای بررسی دستمزد 98 کارگران آغاز میکند.

    توفیقی ادامه داد: اولین کاری که باید انجام شود به روز رسانی سبد معیشت است؛ بعد از به روز رسانی سبد معیشت باید دید چه راهکارهایی می‌‌توان اتخاذ کرد تا به کاهش فاصله دستمزد و سبد معیشت بینجامد.

    وی درباره پیگیری خواسته کارگران برای اصلاح مزد سال جاری که بلاتکلیف ماند، گفت: این درخواست جامعه کارگری بوده و خواهد بود و قطعاً در مذاکرات مزد 98 هم تاثیر خواهد گذاشت و با این هدف حرکت خود را شروع می کنیم.


    نماینده کارگران همچنین درباره افزایش کمک هزینه مسکن کارگران که اخیرا در شورای عالی کار با افزایش 60 هزار تومانی به 100 هزار تومان رسیده نیز گفت: این بار بحث افزایش حق مسکن با دفعات قبل متفاوت است و چون نمایندگان دولت خود پیشنهاد دهنده بودند به نظر می‌رسد به زودی در هیات وزیران نیز تصویب و نهایی شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی