عصر بازار

رئیس کل دادگستری استان البرز:

وضع اقتصادی باعث افزایش پرونده‌های قضایی شده است

عصر اعتبار- رئیس کل دادگستری استان البرز، گفت: با توجه به نامطلوب بودن شرایط اقتصادی کشور افزایش طرح دعاوی را شاهد هستیم.

وضع اقتصادی باعث افزایش پرونده‌های قضایی شده است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، احمد فاضلیان در آخرین نشست شورای معاونین دادگستری استان البرز در سال 97 که با حضور مسئولان قضایی استان و معاونان رئیس کل برگزار شد با اشاره به افزایش آمار ورودی پرونده به شورای حل اختلاف، دادسراها و محاکم استان در 10 ماهه امسال گفت: با توجه به نامطلوب بودن شرایط اقتصادی کشور افزایش طرح دعاوی را شاهد هستیم و این اتفاق نشان می‌دهد که بین مشکلات اقتصادی و روند افزایش پرونده‌های قضایی ارتباط مستقیمی برقرار است.

    وی افزود: این افزایش در ورودی‌ها در حالی رخ می‌دهد که در استان البرز با مشکلات عدیده زیرساختی و منابع انسانی روبه‌رو هستیم و با اینکه تغییری در تخصیص اعتبارات و منابع ایجاد نشده ولی ورودی‌ها در مقایسه با سال قبل رشد قابل توجهی داشته است.

    رئیس کل دادگستری استان البرز تصریح کرد: کارکنان قضایی و اداری دادگستری استان البرز امسال سال سختی را پشت سر گذاشته‌اند و با وجود کمبودها  با کار جهادی تلاش کرده‌اند هم‌راستا با افزایش تعداد پرونده‌های ورودی، میزان پرونده‌های خروجی را نیز افزایش دهند.

    وی با اشاره به کمبودها و وضعیت نامناسب منابع انسانی در دادگستری استان توضیح داد: چندین شعبه حقوقی در مرکز استان بلاتصدی است و در کیفری نیز با مشکلات عدیده روبه‌رو هستیم همچنین در محاکم تجدیدنظر اکثر شعب با 2 نفر اداره می‌شوند و در خدمات‌رسانی مطلوب برای مردم مشکلاتی به وجود آمده ولی تکریم ارباب رجوع همواره در اولویت بوده است.

    رئیس کل دادگستری استان البرز اضافه کرد: برخی از برنامه‌هایی که در سند توسعه استانی متصور شده بودیم در بخش قضایی محقق نشده که تاثیرگذارترین عامل در این نتیجه کمبود منابع انسانی است.

    وی با تبیین تعامل سازنده دستگاه قضایی با سایر دستگاه‌ها در استان تاکید کرد: این تعاملات هم‌راستا با منافع مردم استان البرز است ولی در جایی که دستگاهی بخواهد به حقوق مردم تعدی کرده یا از دستور قضایی تمرد کند برخود قاطع انجام خواهد شد.

    فاضلیان شناخته شدن استان البرز به عنوان استانی پیشرو در کشور در زمینه‌های مختلف قضایی را مرهون تلاش مدیران و کارکنان این مجموعه دانست و یادآور شد: استان البرز استانی نوپا است و با وجود بی‌مهری‌ها در تخصیص اعتبارات لازم به استان، دادگستری با اتکا به توانمندی‌ها و خلاقیت‌های مجموعه، توانسته به استانی پیشرو تبدیل شود تا جایی که طرح زیادی با پیشنهاد همکاران در استان اجرایی شده و پس از بروز آثار آن، جنبه ملی و کشوری پیدا کرده است.

    وی با اشاره به اقدامات عمرانی در استان البرز برای کاستن از کمبودها در فضای اداری گفت: در این راستا مجتمع گرمدره برای شورای حل اختلاف احداث شده است همچنین مجتمع‌هایی مجزا در ماهدشت و محمدشهر با اعتبارات استانی در دست احداث داریم که مجتمع ماهدشت پیشرفت 60 تا 70 درصدی دارد و مجتمع محمدشهر نیز در دهه فجر امسال به بهره برداری خواهد رسید .

    رئیس کل دادگستری استان البرز پیشرفت ساختمان دادگستری کل استان البرز را نیز چشمگیر عنوان کرد و توضیح داد: این بنا که اکنون بیش از 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد در کمتر از سه سال به بهره برداری خواهد رسید علاوه بر ثبت یک رکورد در احداث مجتمع 15 هزار متری، تنها پروژه‌ای در کشور است که امسال و سال آینده برای اتمام آن بودجه تخصیص یافته و امیدواریم دهه فجر سال 98 به بهره برداری برسد.

    وی با بیان اینکه برای چهارباغ نیز احداث مجتمع 2 تا 3 هزار متر مربعی با اعتبارات استانی در نظر گرفته شده گفت: امیدواریم بتوانیم با جذب اعتبارات ویژه در شهرستان‌های استان نیز مجتمع‌های مستقلی برای دادسرا و دادگستری احداث کنیم.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی