عصر بازار

۶ میلیون کارگر فاقد بیمه بسته حمایتی نگرفتند

عصر اعتبار- دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی با اشاره به اینکه وزارت کار می تواند برای شناسایی کارگران فاقد بیمه از ظرفیت تشکل‌های کارگری استفاده کند گفت: شش میلیون کارگر در کشور بیمه نیستند و در کارگاه فاقد بیمه و کارگاه های زیر پله ای مشغول به کارهستند.

۶ میلیون کارگر فاقد بیمه بسته حمایتی نگرفتند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، هادی ابوی،دبیرکل کانون عالی انجمن های صنفی کارگران  درباره آن دسته از کارگرانی که تمام شرایط را دارند اما بسته حمایتی دریافت نکرده اند گفت: بخش عظیمی از کارگرانی که بیمه تأمین اجتماعی دارند بسته حمایتی را دریافت کرده اند اما در میان آنها کارگرانی هستند که بسته حمایتی دولت را دریافت نکرده اند. این دسته از کارگران باید با تلفن 1420 تماس بگیرند و دلیل عدم واریز را جویا شوند.

    وی با اشاره به اینکه به جز کارگران مشمول قانون کار،کارگران فصلی و ساختمانی هم که فاقد بیمه هستند باید شناسایی و مشمول دریافت بسته حمایت غذایی شوند افزود:شش میلیون کارگر در کشور فاقدفعالیت می کنند. حتی اگر بگوییم که شش میلیون کارگر در کشور کارگر نیستند، حتماً حدود سه میلیون نفر در کشور فاقد بیمه و در کارگاه های زیرپله ای مشغول به کارند یا به مشاغل کاذب روی آورده اند که برای دریافت سبدکالا،نیازمند شناسایی هستند.

    دبیرکل کانون عالی انجمن صنفی کارگران  بیان کرد: وزارت کار به جای ادارات و سازمان های بهزیستی، می‌تواند در قالب بخشنامه‌ای اعلام کند که کارگران فاقد بیمه به انجمن‌های صنفی و تشکل‌های کارگری استان  محل سکونت خود مراجعه و نسبت به معرفی و ثبت نام برای دریافت بسته حمایتی اقدام کنند.این کار با توجه به تعداد کارگران فاقد بیمه هر استان، در سریع‌ترین زمان ممکن صورت می‌پذیرد و اطلاعات دریافتی کارگران در اختیار وزارت کار و سازمان تأمین اجتماعی قرار می‌گیرد.

    ابوی گفت: چند سال پیش هم سامانه‌ای را به منظور ثبت‌نام و شناسایی کارگران فاقد بیمه اعلام کردیم تا برای چنین روزهایی بتوانیم کارگران را معرفی کنیم.در حال حاضر نیز سامانه سنای قوه قضاییه با چنین رویکردی ایجاد شده و افراد قبل از تشکیل پرونده و یا دریافت هرنوع وامی به این سامانه مراجعه می‌کنند تا یک بانک اطلاعاتی مشخص از افراد تشکیل شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی