عصر بازار

توضیحات جدید مدیرعامل "سداد" درباره رزمایش قطع اینترنت

عصر اعتبار- یکی از فعالان حوزه ارائه خدمات درگاه پرداخت اینترنتی نسبت به موضوع قطع اینترنت واکنش نشان داد و هرگونه الزام و اجبار برای انتقال سرورها به داخل کشور از سوی پذیرنگان درگاه‌های پرداخت اینترنتی را تکذیب کرد.

توضیحات جدید مدیرعامل "سداد" درباره رزمایش قطع اینترنت
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، روز گذشته انتشار اطلاعیه‌ای از سوی مجموعه سداد، یکی از شرکت‌های ارائه‌دهنده درگاه پرداخت اینترنتی خطاب به تمام پذیرندگانش مبنی بر برگزاری رزمایش قطع اینترنت در رسانه‌ها و فضای مجازی خبرساز شد.

    در آن اطلاعیه آمده بود که « پیرو اطلاعیه صادره از شاپرک و بنابر اعلام پدافند غیرعامل کشور، به‌منظور رزمایش قطع اینترنت به‌اطلاع می‌رساند، تمام سرویس‌های مبتنی بر کارت در تاریخ 1397/11/7 از ساعت 10 تا 12 به‌مدت دو ساعت قطع خواهد بود.»

    همچنین گفته شده بود که « در این فرآیند تمام پذیرندگان دارای سرور خارج از کشور، از دسترس خارج خواهند شد.»

     

    حال با توجه به واکنشی که وزیر ارتباطات نسبت به این موضوع داشت و از ارائه درخواستش برای لغو این برنامه و جایگزینی آن با راهکارهای دقیق‌تر و کم هزینه‌تر برای بررسی تاب‌آوری زیرساخت‌های حیاتی کشور خبر داد، مدیر شرکت‌ ارائه‌دهنده درگاه پرداخت اینترنتی سداد نیز توضیحاتی ارائه کرد.

    محمدمهدی صادق در پاسخ به شایعات مربوط به قطع اینترنت و الزام انتقال سرورها به داخل کشور، گفت: این شایعات بخاطر تست‌هایی است که به منظور برطرف کردن اختلالات جزیی شبکه شرکت پرداخت الکترونیک سداد صورت می‌پذیرد و از نظر فنی برای استانداردسازی سیستم‌ها و انجام تست‌های تاب‌آوری سیستم و تطبیق با معیارهای ملی ما ضروری است.

    مدیر عامل این شرکت افزود: تغییر آی‌پی‌ها و تنظیمات جدید تجهیزات این شرکت امری عادی و رویه جاری این شرکت است که به پذیرندگان نیز در مواقعی که اینگونه تست‌های فنی صورت می‌پذیرد، اطلاع‌رسانی می‌شود.

    وی گفت: اساسا طرح شایعه قطع اینترنت و هر نوع گمانه‌زنی بی‌اساس در این زمینه و اعلام هرگونه الزام و اجبار درباره انتقال سرورها به داخل کشور از طرف این شرکت و شاپرک قویا تکذیب می‌شود.

    به گزارش خبرگزاری تسنیم، مدیرعامل شرکت سداد در حالی در انتهای توضیحات جدید خود، ادعای قطع اینترنت را قویا تکذیب کرده است که در متن نامه مربوط به این شرکت که روز گذشته در فضای مجازی منتشر شده بود، صراحتا عبارت «رزمایش قطع اینترنت» قید  شده بود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو