عصر بازار

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران مطرح کرد:

مشکلات بیمه تکمیلی ایثارگران با حمایت دولت و مجلس برطرف می‌شود

عصر اعتبار- رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: براساس مصوبه مجلس مسئله درمان ایثارگران شاغل مجدداً به بنیاد سپرده شد و امیدواریم با کمک دولت و مجلس و تأمین به‌موقع بودجه، این امر بدون مشکل انجام شود.

مشکلات بیمه تکمیلی ایثارگران با حمایت دولت و مجلس برطرف می‌شود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از مهر، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی شهیدی رئیس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران، در جلسه شورای معاونین و مدیران بنیاد شهید پس از استماع گزارش فعالیت های صندوق اشتغال و کارآفرینی ایثارگران و ضمن تسلیت ایام فاطمیه، گفت: این صندوق بر اساس ماده 32 قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران در سال 1395 تشکیل شده است و تاکنون فعالیت‌های خوبی در راستای تخصیص تسهیلات کارآفرینی به ایثارگران داشته و با استفاده از ظرفیت‌های موجود و کمک بانک‌ها بیش از 1000 میلیارد تومان اعتبار برای اشتغال و کارآفرینی ایثارگران منظور شده است.

    نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: حدود 750 میلیارد تومان از تسهیلات پیش‌بینی شده مربوط به وام‌های روستایی است که تاکنون 5 هزار نفر برای دریافت آن متقاضی شده‌اند و 700 نفر نیز این تسهیلات را دریافت کرده‌اند که امیدواریم ایثارگران از این ظرفیت نیز استفاده لازم را داشته باشند.

    وی تصریح کرد: در سال جاری حدود 19 هزار نفر از ایثارگران درخواست دریافت تسهیلات در حوزه اشتغال داشته‌اند که از این تعداد، 14 هزار نفر به بانک‌ها معرفی شده‌اند و تاکنون 3 هزار نفر موفق به دریافت این تسهیلات شده‌اند. امیدواریم با همکاری بانک‌ها و تکمیل فرایند دریافت وام، ایثارگران واجد شرایط تسهیلات لازم را دریافت کنند تا زمینه اشتغال برای عده بیشتری از ایثارگران فراهم شود.

    معاون رییس جمهور در خصوص سایر امکاناتی که برای اشتغال ایثارگران در نظر گرفته شده است، گفت: مشاوره و آموزش‌های قبل از دریافت تسهیلات و حمایت‌های شغلی از کارآفرینان ایثارگر بعد از ایجاد فعالیت‌های کارآفرینی مانند راه‌اندازی سامانه «بابرکت» برای فروش محصولات تولیدی این عزیزان از جمله فعالیت‌هایی است که برای تسهیل شرایط شغلی ایثارگران انجام می‌شود.

    رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در بخش دیگری از صحبت‌های خود درباره مصوبه اخیر مجلس شورای اسلامی برای اصلاح ماده 13 قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران که توسط رییس جمهور نیز ابلاغ شده است، بر اجرای این قانون توسط بنیاد تاکید کرد و گفت: بر اساس مصوبه جدید بیمه تکمیلی درمان ایثارگران شاغل، غیر شاغل و بازنشسته تماماً بر عهده بنیاد شهید و امور ایثارگران خواهد بود و زمینه انجام این کار بر اساس سوابق اجرایی آن در بنیاد وجود دارد.

    شهیدی افزود: مسئله اصلی در این زمینه افزایش سرانه هزینه‌های درمان نسبت به سال گذشته است که بر همین اساس دولت تصمیم گرفته بود بیمه ایثارگران شاغل و بازنشسته به دستگاه‌های اجرایی سپرده شود، بااین‌حال بر اساس این مصوبه درمان ایثارگران شاغل و بازنشسته نیز مجدداً به بنیاد سپرده شد و امیدواریم با کمک دولت و مجلس و تأمین به‌موقع بودجه لازم زمینه ارائه مناسب این خدمات حیاتی توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران فراهم شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو