عصر بازار

معاون مدیرکل مراکز نیکوکاری کمیته‌ امداد بیان کرد:

۷ میلیون صندوق صدقات خانگی تا پایان سال به مراکز نیکوکاری واگذار می شود

عصر اعتبار- معاون مدیرکل مراکز نیکوکاری کمیته‌امداد با بیان اینکه تا پایان سال مقرر شده ۷ میلیون صندوق صدقات خانگی به مراکز نیکوکاری واگذار شود، گفت: طی ۹ ماهه گذشته ۲۳۰۰ میلیارد ریال توسط مردم به‌صورت کمک‌های نقدی و غیرنقدی جمع‌آوری شده‌است.

۷ میلیون صندوق صدقات خانگی تا پایان سال به مراکز نیکوکاری واگذار می شود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، علی نصرسواری ظهر امروز در جلسه تجلیل از خیرین و مؤسسات نیکوکاری وابسته به کمیته امداد امام‌خمینی (ره) که در سالن جلسات کمیته‌امداد لرستان برگزار شد با اشاره به تعداد مراکز نیکوکاری کشور اظهار داشت: در سنوات گذشته تا سال 92 حدود860 مرکز نیکوکاری ایجاد شد، اما با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده این تعداد به هزار و 623 مرکز نیکوکاری رسیده و براساس قولی که داده‌ایم باید به 2هزار مرکز برسیم.

    وی افزود: باتوجه به اهمیت این مراکز نیکوکاری  به حوزه مشارکت‌های مردمی  ورود کرده‌ایم که طی 9 ماهه گذشته 2 هزار و 300 میلیارد ریال توسط مردم به‌صورت کمک‌های نقدی و غیرنقدی جمع‌آوری کرده‌ایم، در همین راستا 36درصد کل کشور را توسط مراکز نیکوکاری پوشش داده‌ایم.

    معاون مدیرکل مراکز نیکوکاری کمیته‌امداد کشور عنوان کرد: پس از شورای انقلاب کمیته‌امداد مزین به نام امام‌خمینی (ره) شد و دومین ارگان انقلابی‌ای است که حضرت امام راحل ایجاده کرده، بر همین اساس برای ما افتخار است که در کمیته امداد به مردم و محرومین خدمت می‌کنیم، چون امام‌خمینی (ره) توجه ویژه‌ای به افراد محروم و مستضعفین جامعه داشته‌است.

    وی با بیان اینکه مدیرکل کمیته امدادخمینی(ره) کشور تأکید به سپردن کارها به مردم دارند بیان کرد: باید به مردم اعتماد کرد و کار را به آن‌ها سپرد، بر همین اساس علاوه بر مراکز نیکوکاری تشکیل تشکل‌های جهادی از دیگر اقدامات کمیته امداد است.

    نصر با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه با دو مؤسسه خیریه فعال در کشور گفت: موسسه فاطمه زهرا(س) در حوزه ایتام و مؤسسه حضرت رقیه(س) وابسته به قرارگاه خاتم‌الانبیاء سپاه است که در حوزه جهیزیه فعالیت می‌کند، طی تفاهم‌نامه‌هایی که منعقد می‌شود بعضی از مراکز نیکوکاری کمیته‌امداد که توانمند هستند به‌عنوان معین حوزه مراکز نیکوکاری استانی را پوشش بدهند.

    معاون مدیرکل مراکز نیکوکاری کمیته‌امداد کشورعنوان تصریح کرد: با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری و آیه‌های قرآن بر بحث زکات متاسفانه این موضوع مغفول مانده که مراکز نیکوکاری می‌توانند در این زمینه وارد کار شوند و هم‌چنین با ایجاد صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت در کمیته امداد مردم و خیرین سپرده‌های قرض‌الحسنه خودشان را در این صندوق بسپارند که مراکز نیکوکاری باید برای اطلاع‌رسانی و جذب خیرین تلاش کنند.

    وی با اشاره به برنامه‌های کمیته‌امداد برای تقویت مراکز نیکوکاری افزود: برای تقویت این مراکز ابلاغیه‌ای به استان‌ها جهت تخصصی‌شدن مراکز نیکوکاری ارسال‌شده و هم‌چنین مقررشده  7 میلیون صندوق صدقات خانگی به مراکز نیکوکاری واگذار شود که تاکنون 35 درصد واگذار شده و تا پایان سال این 7 میلیون واگذار خواهند شد.

    معاون مدیرکل مراکز نیکوکاری کمیته‌امداد کشور در رابطه با واگذاری وام‌های خوداشتغالی به مراکز نیکوکاری عنوان کرد: در دو حالت این کار امکان‌پذیر است، اول اینکه بحث سپرده‌های قرض‌الحسنه که باید انجام شود و یا اینکه معرفی نامه‌ای از طرف مرکز نیکوکاری به حوزه مدیریت استانی ارسال شود و پس از بررسی‌ها موظف هستند تا آن‌را انجام بدهند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو