عصر بازار

یک بسته حمایتی تا عید نوروز توزیع می‌شود

عصر اعتبار- رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بسته‌های حمایتی دولت تا عید نورز یک بار دیگر توزیع می‌شود، خواستار برطرف شدن نواقص موجود در نحوه توزیع این بسته‌ها شد.

یک بسته حمایتی تا عید نوروز توزیع می‌شود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، سلمان خدادادی ظهر امروز در جمع خبرنگاران در پاسخ به سئوال خبرنگار تسنیم، به توزیع بسته‌های حمایتی دولت اشاره کرد و اظهار داشت: دولت در بسته‌های حمایتی کار بسیار خوبی را آغاز کرده اما در مکانیزم توزیع بسته‌ها نواقصی است، به طوری که جامعه هدف زیاد مشخص نیست، مطالعات دقیقی در این زمینه نشده و برخی نیز هنوز شناسایی نشد‌ه‌اند.

    وی بیان کرد: در این زمینه کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی شش جلسه با مسئولان مربوطه از جمله وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، سایر مسئولان و کارشناسان برگزار کرده که در حال هدفمند کردن آن هستیم تا بسته‌های حمایتی خوب و به موقع به افراد کم درآمد و نیازمند پرداخت شود.

    خدادادی همچنین به برنامه‌های کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در مورد  دستمزد کارگران برای سال 98 اشاره کرد و گفت: امسال بیشترین جلسات را کمیسیون با شورای کار در این زمینه برگزار کرده‌ و به دنبال این هستیم بیشتر از سقف اعلام شده دولت که 20 درصد است، مصوب کنیم.

    رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در مورد ارائه خدمات به بازنشستگان نیز تصریح کرد: در این زمینه  دولت دو هزار میلیارد تومان برای بازنشستگان کشوری، لشکری و تامین اجتماعی در نظر گرفته بود که کمیسیون اجتماعی آن را به 10 هزار میلیارد تومان در سال آینده افزایش داده که امیدواریم در کمیسیون تلفیق نیز به تصویب برسد.

    وی افزود: مصوبه دیگری که کمیسیون اجتماعی مجلس داشته این بوده که اگر کارمندی بازنشسته شد و پاداش بازنشستگی او به موقع پرداخت نشد دولت موظف است جریمه آن مدت تاخیر را بپردازند.

    خدادادی بیان کرد: همچنین کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی مصوب کرده است، هر نوع خدماتی که کارمندان در کشور از آن استفاده می‌کنند بازنشستگان نیز از این موضوع استثنا نباشد.

    رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در بیمه تکمیلی کارگران بازنشسته نیز تصریح کرد: مصوبه کمیسیون پرداخت تا سقف 30 میلیون تومان است که امیدواریم این مهم نیز محقق شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی