عصر بازار

پائولو سیرونی صاحبنظر در حوزه نوآوری دیجیتالی:

بانک‌ها به کمک فین تک‌ها ادغام می‌شوند

عصر اعتبار- پائولو سیرونی صاحبنظر در حوزه نوآوری‌های دیجتیال گفت: فین تک‌ها می‌توانند به بانک‌ها کمک کنند تا با یکدیگر ادغام شوند.

بانک‌ها به کمک فین تک‌ها ادغام می‌شوند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۸:۰۰

    به گزارش پایپاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایبِنا، پائولو سیرونی صاحبنظر در حوزه نوآوری های دیجیتال امروز در هشتمین همایش بانکداری الکترونیک و نظام های پرداخت گفت: از جمله مسائل مهم این است که در فین تک ها مشتری مداری یک اصل است و محصول نهایی شخص است و بانک ها نیستند و به مردم گفته می شود که چگونه با پول خود بهتر کار کنند.

    وی گفت: آمریکا در بحث فین تک پیشگام است. در 20 سال آینده دسترسی دیجیتال به بانک ها کاملا متفاوت خواهد بود. دیجیتال همیشه برای خدمات بانکی  به لحاظ روانشاسی خوب نیست. سیتی بانک آمریکا تا سال 2025 پیش بینی کرد که 50 درصد کارها در امور بانکی به دلیل فناوری ها از بین می رود. بانک ها دائما در حال بازسازی به دلیل نوآوری های فین تک هستند و نیروهای خود را تعدیل می کنند.

    این کارشناس فین تک ایتالیایی افزود: در دنیای غرب تا 5 سال حاشیه سود پرداخت ها، مدیریت ثروت و دارایی تقریبا صفر خواهد بود. در اروپا حاشیه سود بسیار کاهش پیدا کرده و  رگولاتورها رقابت های شدیدی دارند که این موضوع باعث کاهش درآمد بانک ها در قبال دادن خدمات به مشتریان شده است.

    سیرونی گفت: از طریق فروش محصولات می توان پول زایی کرد. مشتریان نیاز به مشورت دارند و شرکت ها باید به آنها خدمات دهند که بزرگترین انقلاب در فین تک است که می تواند رابطه سودآوری در میان شرکت ها و مشتریان ایجاد کند.

    رقابت واقعی بین فین تک های بزرگ مانند علی بابا، آموزن و ... است. فین تک ها نمی توانند وارد رقابت با فضای بانک ها شوند. فین تک ها از 10 سال پیش نوآوری شده اند و دیجیتال ها، نوآوری ضعیفی در مقایسه با نوآوری های فین تک ها هستند.

    تا 5 سال آینده تمام بانک ها با فین تک ها کار خواهند کرد و تقریبا بدون کارمزد انتقالات پول را خیلی ارزان انجام خواهند داد. بانکداری یک مصرف نیست بلکه ایجاد رابطه با مشتری است، پس ایجاد این رابطه بین بانک و مشتری مهم است. سیرونی در پایان گفت: با فن آوری فین تک، بانک ها می توانند ادغام شوند و سرویس ها تقسیم بندی شوند. پرداخت های دیجیتال پول زیادی را به بانک ها نمی رسانند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی