عصر بازار

بانک سرمایه‌گذاری اروپا فقط ۶۰ میلیارد یورو وام می‌دهد

عصر اعتبار- بانک سرمایه‌گذاری اروپا اعلام کرد که در سال جاری میلادی میزان وام‌دهی خود را با ۲۰ درصد کاهش ۶۰ میلیارد یورو قرار می‌دهد.

بانک سرمایه‌گذاری اروپا فقط ۶۰ میلیارد یورو وام می‌دهد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایبِنا، بانک سرمایه گذاری اروپا که یک بانک پیشگام در اتحادیه اروپا محسوب می شود، میزان اعطای وام را در سال گذشته میلادی تقریبا 20 درصد کاهش داد و قرار است که این روند در سال 2019 میلادی ادامه پیدا کند.

    در همین حال قرار است بانک سرمایه گذاری اروپا در سال جاری میلادی در حدود 60 میلیارد یورو ( 69 میلیارد دلار) وام دهد. همچنین این بانک در حال آماده شدن برای پیامدهای برگزیت است.

    این بانک بزرگ اروپایی اعلام کرد که علت کاهش وام دهی در سال 2018 میلادی به ارتقاء شرایط اقتصادی در اتحادیه اروپا بر می گردد که به بانک سرمایه گذاری اروپا اجازه سرمایه گذاری کمتر و تمرکز بر روی پروژه های پر ریسک و پر سود را داد. 

    بر پایه این گزارش، خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا، بانک سرمایه گذاری را از یکی سهامداران بزرگ خود و سرمایه 3.5 میلیارد یورویی و نیز سرمایه پیش پرداخت پذیر 35 میلیارد دلاری بریتانیا محروم خواهد کرد که ویژگی های کلیدی برای این بانک به منظور حفظ رتبه اعتباری A  و هزینه های پایین وام دهی هستند.

    البته این بانک بزرگ اروپایی اعلام کرد که می تواند این مبالغ را که به دنبال برگزیت از دست خواهد داد توسط ذخایر و دیگر اعضای اتحادیه اروپا جایگزین کند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی