عصر بازار

مدیرعامل بانک پارسیان:

سرمایه های انسانی مهمترین تکیه گاه تولید ثروت و رفاه در آینده ایران است

عصر اعتبار- دکتر پرویزیان در مراسم رونمایی ازشبکه عرضه توکن بر بستر بلاک‌چین گفت: نیروی فکری و توان و ظرفیت‌های اندیشه‌ای بسیار خوبی درکشور وجود دارد که به رشد و توسعه اقتصادی کشور کمک می‌کند و این بستر نیز حاصل این ظرفیت علمی است.

سرمایه های انسانی مهمترین تکیه گاه تولید ثروت و رفاه در آینده ایران است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار»، در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری پول مجازی ققنوس که عصر سه شنبه 9 بهمن با حضور رییس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه در هتل اسپیناس پلاس تهران و به میزبانی چهار بانک ایرانی به منظور عرضه توکن با پشتوانه طلا بر بستر بلاک‌چین رونمایی شد، دکتر کورش پرویزیان گفت: ما باید روندهای تغییر در اقتصاد فعلی دنیا را بهتر درک کرده و به آن سمت حرکت کنیم و در این زمینه لازم است که اندیشمندان و همکاران شبکه بانکی و همکاران حوزه آی تی و شرکت هایی که در این زمینه در حال فعالیت هستند، پیشگام حرکت جدید شبکه ققنوس و رشد بانکداری نوین برای اثرگذاری بهتر بر آینده شبکه بانکی و صنعت بانکداری کشور باشند.

    وی ادامه داد: برای تولید ثروت دیگر نمی توان به منابع قدیمی و سنتی اتکا داشت و در کنار آنها لازم است که برای تولید ثروت و رفاه، به ظرفیت بالای سرمایه انسانی و نیروی فکری که در جامعه وجود دارد  توجه کنیم و باید این ظرفیت را جستجو کنیم و آینده ای بهتر از گذشته داشته باشیم.
    وی تصریح کرد: سپیدنامه ققنوس که در اساطیر ایران، مصر، یونان و چین وجود دارد، می‌تواند یک تمدن جدید محسوب شود که بتواند به اقتصاد ملی در کنار حاکمیت کمک کند.
    ولی‌الله فاطمی، مدیرعامل ققنوس با اشاره به ویژگی‌های این بستر، گفت: بستر «ققنوس» به عنوان پلت‌فرم اقتصاد دیجیتال با کمک بانک‌های ملت، ملی، پاسارگاد و پارسیان و هلدینگ‌های فناوری اطلاعات این بانک‌ها تولید شده و زمینه عرضه توکن به صورت گسترده برای انواع دارایی‌ها را فراهم می‌کند.
    وی با بیان اینکه توکن اولیه بر اساس طلا صادر می‌شود، اظهارکرد: هدف اصلی ما توکنایز کردن دارایی‌های ملکی به ویژه اموال مازاد بانک‌ها است که در فاز بعدی سایر دارایی‌های پولی و سرمایه‌ای را در برمی‌گیرد.
    فاطمی افزود: تفاوت توکن این است که می‌تواند در قالب کیف پول در اختیار مردم قرار گیرد و ما می‌خواهیم به سرعت بخشیدن در نقل و انتقالات سرمایه‌ای، هیجان بیشتری را به مردم تزریق کنیم.
    وی با بیان اینکه از طریق این بستر می‌توان دارایی‌های منجمد را به چرخه اقتصاد وارد کرد، تصریح کرد: دغدغه اقتصاددانان این است که اگر دارایی‌های منجمد قابلیت نقدپذیری پیدا کنند، باعث ایجاد تورم خواهد شد، اما در صورتی که این نقدپذیری در مسیر تولید قرار گیرد، هم ایجاد ارزش افزوده ملی کرده و هم دغدغه اقتصاددانان را برطرف می‌کند.
    فاطمی ادامه داد: بانک‌داری الکترونیک بدون توجه به اثرات جانبی‌اش طراحی شد، اما در زمینه رمزارزها ما باید توجه بیشتری به اثرات جانبی داشته باشیم.
    وی با بیان اینکه بلاک‌چین مدعی است که یک ابزار بین‌المللی است، تصریح کرد: این هنر ماست که چگونه از آن استفاده کنیم، ما باید از این بستر استفاده کرده و به جای تهدید برای حاکمیت آن را تبدیل به فرصت برای رشد اقتصاد کشور کنیم.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو