عصر بازار

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس خبر داد:

تخصیص ۱۴ میلیارد دلار ارز دولتی برای کالاهای اساسی در سال ۹۸

عصر اعتبار- عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: برای واردات ۱۵ قلم کالاهای اساسی در سال ۹۸ بالغ بر ۱۴ میلیارد دلار ارز دولتی اختصاص داده شده است.

تخصیص ۱۴ میلیارد دلار ارز دولتی برای کالاهای اساسی در سال ۹۸
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایبنا، مهرداد بائوج لاهوتی با تاکید بر ضرورت کنترل قیمت ها در بازار به ویژه در حوزه کالاهای اساسی، گفت: در سال ٩٧ رقمی در حدود ١٣ میلیارد دلار برای واردات کالاهای اساسی ارز دولتی در نظر گرفته شد که برای این مهم در  سال ٩٨ نیز رقمی در حدود ١4 میلیارد دلار برای ١5 قلم کالای اساسی لحاظ شده است.

    نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تفاوت میان ارز آزاد و نیمایی بیش از 54 هزار میلیارد تومان بوده و از اینرو باید تفاوت قیمت هم در کالاهای اساسی محسوس باشد، افزود: سرجمع افزایش قیمت‌ها در کالاهایی که با ارز آزاد و ارز نیمایی وارد شده ٣۰ درصد بوده و کالاهایی که با ارز دولتی نیز وارد شده اند ٢٩ درصد افزایش داشته که در اینجا ضعف مدیریت واضح است.

    وی با تاکید بر اینکه یک درصد اختلاف قیمت در کالاهای وارد شده با ارز آزاد و دولتی قابل پذیرش نیست، تصریح کرد: دولت برای سال آینده باید بازار را به نحوی مدیریت کند که تفاوت قیمت کالاهای اساسی وارد شده با ارز 4٢۰۰ تومانی مشهود باشد.

    این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه دولت می‌تواند با تغییر استراتژی خود برای ساماندهی بازار رقم بیش از 5۰ هزار میلیارد تومان مذکور را به گونه دیگری به مردم پرداخت کند، گفت: این حمایت دولت می تواند در قیمت ها تاثیر داشته باشد.

    بائوج لاهوتی در پاسخ به این سوال که تک نرخی شدن ارز در سال آتی محقق می شود یا خیر، افزود: تک نرخی کردن جز اعتقاد ما بوده زیرا اگر ما برای کالاهای اساسی این تصمیم مشابه سال ٩٧ را نگیریم باید با تک نرخی ارز ساماندهی بازار را به مردم محول کنیم.

    عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه متاسفانه نظارت دقیقی بر ارایه ارز 4٢۰۰ تومانی صورت نگرفته است، گفت: ارز 4٢۰۰ تومانی به افرادی داد می شود که تاثیر چندانی بر ساماندهی بازار نداشته از این رو در بودجه ٩٨ این مهم مورد توجه است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی