عصر بازار

وزیر اقتصاد اعلام کرد؛

سیستان و بلوچستان در رده‌های نخست سرمایه‌گذاری خارجی قرار گرفت

عصر اعتبار- وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه سیستان و بلوچستان هم اینک در رده‌های نخست سرمایه‌گذاری خارجی در کشور قرار دارد، گفت: می‌توان ضمن جلب نظر سرمایه خارجی با استفاده از تسهیلات بانکی و صندوق توسعه ملی، توسعه این استان را رقم زد.

سیستان و بلوچستان در رده‌های نخست سرمایه‌گذاری خارجی قرار گرفت
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، فرهاد دژپسند در نشست هم‌اندیشی فعالان اقتصادی و تجار سیستان و بلوچستان در زاهدان اظهار کرد: رمز جهش اقتصاد سیستان و بلوچستان سرمایه‌گذاری است.

    وی گفت: سیستان و بلوچستان با برخورداری از فرصت مرز و تنها بندر اقیانویسی و دسترسی به بازارهای آسیای میانه، می‌تواند سرمایه خارجی را با سودآوری خوب برای خود رقم زند.

    دژپسند خاطرنشان کرد: اگر برنامه راهبردی مناسب برای استان تدوین شود و نظارت و پیگیری لازم صورت گیرد، می‌توان شاهد پیشرفت این نقطه از ایران اسلامی بود.

    وی گفت: رونق سرمایه‌گذاری و تولید، رویکرد جدی دولت است تا از این مسیر شاهد کاهش تورم، افزایش تولید و اشتغال در کشور باشیم.

    وزیر اقتصاد با اشاره به تسهیلات اعطایی بانک‌ها در سیستان و بلوچستان اظهار کرد: در 9 ماهه نخست امسال 14 هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی در این استان پرداخت شده است.

    وی افزود: سیستان و بلوچستان از ظرفیت‌های فراوانی نظیر تجارت، معادن، اقتصاد آب، کشاورزی و غیره برخوردار است که می‌توان با سرمایه گذاری در این بخش‌ها توسعه، اشتغال و تولید را در منطقه به ارمغان آورد.

    دژپسندتصریح کرد: تنها در انتظار منابع دولتی بودن سبب حل مشکل سیستان و بلوچستان نمی‌شود بلکه همت و بسیج همه افراد را می‌طلبد.

    وزیر امور اقتصادی و دارایی به راه اندازی مرکز سرمایه‌گذاری در سیستان و بلوچستان تاکید کرد و گفت: به حمیرا ریگی تنها سفیر این استان در برونئی تاکید کردیم که ثروت‌های مردم آن کشور را به سمت سرمایه‌گذاری در سیستان و بلوچستان سوق دهد.

    وی بر رفع موانع در حوزه گمرک، مالیات و غیره برای سرمایه گذاری بیشتر در سیستان و بلوچستان نیز تاکید کرد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو