عصر بازار

«اسکناس تقلبی» بنکسی از موزه بریتانیا سردرآورد

عصر اعتبار- این اثر نمایی از یک اسکناس ۱۰ پوندی با تصویر پرنسس دایانا و یکی از هزاران کپی خلق شده در سال ۲۰۰۴ است که ورود آن باعث ملحق شدن بنکسی برای اولین بار به صورت رسمی به موزه بریتانیا است.

«اسکناس تقلبی» بنکسی از موزه بریتانیا سردرآورد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از فارس، «اسکناس تقلبی» اثر بنکسی نقاش گرافیتی به صورت رسمی این هنرمند گرافیتی را به موزه بریتانیا پیوند زد.

    این اثر نمایی از یک اسکناس 10 پوندی با تصویر پرنسس دایانا و یکی از هزاران کپی خلق شده در سال 2004 است که ورود آن باعث ملحق شدن بنکسی برای اولین بار به صورت رسمی به موزه بریتانیا است.

    موزیه بریتانیا اولین اثر خلق شده از این اسکناس توسط بنکسی را به وسیله یک هنرمند گرافیتی ناشناس بدست آورده است. این اسکناس عکس پرنسس دایانا، شاهزاده ولز را در خود دارد که به مجموعه سکه‌ها، مدال‌ها و دیگر پول‌های رایج موزه ملحق خواهد شد.

    این اثر یکی از هزاران کپی از این اثر است که توسط بنکسی در سال 2004 به عنوان بخشی با عنوان بدلکاری هنری برنامه ریزی شده بود. این اثر توسط «پست کنترل» نماینده بنکسی به موزه بریتانیا داده شده است.

    «تام هاکنهال» مسول بخش اسکناس و مسکوک موزه گفت: «سال‌ها تلاش کردیم تا بتوانیم به نمونه‌ای اصلی برای افزودن به مجموعه اسکناس‌های موزه دست بیابیم. مشکل اینجاست که [بنکسی] به شکلی موثر آنها را به عنوان فوتوکپی خلق کرده و هرکس دیگری می‌تواند این کار را انجام دهد ازینرو هیچ روشی برای تشخیص و شناسایی اصالت هنری اثر بنکسی که آیا کار خود اوست یا نه، وجود نداشت و این کار را بسیار مشکل می‌کرد.»

    سخنگوی بنکسی در مورد حضور این اثر در موزه بریتانیا گفت: «این اسکناس توسط شخصی که کارها و امور صرافی و پولی بنکسی را انجام می‌دهد اهدا شده است.»

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی