عصر بازار

ارزش پول کره جنوبی در پایین ترین سطح ۲ سال اخیر

عصر اعتبار- در ماه ژانویه، ارزش وون کره جنوبی در برابر همتایانش با کاهشی قابل توجه همراه بود.

ارزش پول کره جنوبی در پایین ترین سطح ۲ سال اخیر
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، آمارهای بانک مرکزی این کشور نشان می‌دهد به دنبال کاهش چشم‌انداز رشد اقتصاد جهانی، تنش بر سر مسائل تجاری بین آمریکا و چین و کاهش صادرات کره جنوبی، ارزش پول ملی چهارمین اقتصاد برتر آسیا شدیداً کاهش یافته است به گونه‌ای که هر 100 ین ژاپن با ثبت رقم 1030.57 وون، به بالاترین رقم در دو سال اخیر رسیده است.

    با این حال برخی از کارشناسان اقتصادی معتقدند کاهش ارزش وون باعث تقویت رقابت پذیری محصولات کره‌ای در برابر رقبای منطقه‌ای این کشور نظیر چین و ژاپن و تقویت صادرات خواهد شد که بزرگ‌ترین محرک رشد اقتصادی این کشور محسوب می‌شود. ماه گذشته وزارت تجارت کره جنوبی اعلام کرد حجم صادرات کره جنوبی با 5.8 درصد کاهش مواجه شده است.

    در حال حاضر هر دلار آمریکا به ازای 1119 وون، هر یورو به ازای 1281.9832 وون، هر پوند انگلیس به ازای 1463.5510 وون و هر یوان چین به ازای 165.8902 وون مبادله می‌شود.

    افزایش تنش‌های ژئوپلتیکی و اتخاذ سیاست‌های حمایت‌گرایانه دولت آمریکا که یکی از بزرگ‌ترین واردکنندگان جهان محسوب می‌شود، باعث افزایش تمایل معامله گران ارزی جهان به دارایی‌های امن‌تر نظیر طلا، ین ژاپن و فرانک سوئیس شده است و ارزش پول ملی کشورهایی که اقتصاد صادرات محوری دارند رو به کاهش است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی