عصر بازار

بن کارت تعاون جایگزین بن های کاغذی می شود

عصر اعتبار- مدیر عامل بانک توسعه تعاون اعلام کرد : بن کارت تعاون جایگزین بن های کاغذی می شود.

بن کارت تعاون جایگزین بن های کاغذی می شود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایبنا، حجت الله مهدیان در یک نشست خبری با اشاره به اینکه بانک توسعه تعاون توسعه ای و تخصصی محسوب می شود گفت: این بانک جدیدترین بانک دولتی کشور است و پیش از این در قالب صندوق تعاون فعالیت داشت و اکنون با 450 واحد بانکی در حال فعالیت است.

    مدیرعامل بانک توسعه تعاون اطهارداشت: پراکندگی بانک در مناطق مختلف کشور مناسب است و ما در شهرستان ها فعالیت بیشتری داریم. در حال حاضر برخی بانک ها باید از شعب خود کم کنند ولی وضعیت بانک استاندارد است.

    مهدیان ادامه داد: در 10 سال اخیر وضعیت خدمات رسانی بانک متحول شد و در دوره یادشده حدود 290 هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شد که حداقل 80 درصد آن در دوره دولت تدبیر و امید بوده است. در بخش منابع حدود 80 درثد منابع از سال 92 تا کنون فراهم شو و هدف بانک حمایت از بخش تعاون است. وی افزود: سهم تعاون از اقتصاد شاید امروز به 5 درصد برسد ولی باور تعاون در بین مدیران رو به افزایش است.

    این بانک از سال 95 به بعد در اوج فعالیت قرار گرفت و تکالیف دولت در بانک را یک فرصت تلقی می کنیم. از اواخر سال قبل از 8 بانک عامل در طرح اشتغال دولت قرار گرفت. مدیرعامل بانک توسعه تعاون گفت: در زمینه چهلمین سال پیروزی انقلاب 7 طرح در بانک نهایی و به شبکه بانک ابلاغ شد.

    بخش تعاون کمتر مورد توجه قرار گرفته و ما وظیفه داریم در این زمینه به حدود 95 هزار تعاونی کمک کنیم. مهدیان تاکید کرد: مطابق اساسنامه 70 درصد پرتفوی بانک مربوط به بخش تعاون است. وی با تشریح 7 طرح بانک افزود: یک طرح در بخش درمان با جامعه هدف موسسات درمانی است و موسسات با اهداف خیرخواهانه طرح حامی درمان را داریم.

    همچنین در این زمینه پزشکان و خیرخواهان نیز دیده شده که این افراد بخواهند خدمات ارائه کنند و گروه دوم افرادی هستند که می توانند از مشارکت طرح برای تامین هزینه درمان استفاده کنند.

    طرح بعدی طرح سپرده مدت دار است که افراد می توانند همزمان با سپزده تسهیلات با نرخ سود 4 درصد بالاتر از سپرده مشتری دریافت کنند و طرح بعدی مربوط به فرهیختگان است که اساتید دانشگاه ها و فرهنگیتن را در بر می گیرد که می توانند از تسهیلات 50 تا 100 میلیون تومانی استفاده کنند. طرح بعدی در بخش خرید تجهیزات پزشکی است و طرح سلامت نام دارد.

    مهدیان ادامه داد: برای تعمیر و بهسازی محل کار پزشکان تا سقف 250 میلیون تومان تسهیلات پرداخت می شود و در کلینیک ها هم تا سقف 2 میلیارد تومان داریم. طرح بعدی طرح همار است که برای خرید دفتر کار تسهیلات در شهرهای بزرگ تا سقف 800 میلیون و در سایر موارد 300 تا 500 میلیون تومان تسهیلات پرداخت می شود که اولویت با بخش تعاون است.

    طرح بعدی بن کارت تعاون است که جایگزین بن های کاغذی خواهد شد و به سپرده های مشتریان وصل خواهد شد که نمی تواند به اسم هر یک از پرسنل سازمان ها باشد و باعث صرفه جویی هزینه خواهد شد.

    مهدیان خاطرنشان کرد: آخرین  طرح بخشش 6 درصد وجه التزام و جریمه است که آماده هستیم تا مشتریان اگر بخواهند بدهی خود را تا پایان سال بپردازند از بخشش جریمه برخوردار خواهند شد.

    مدیرعامل بانک توسعه تعاون تاکید کرد: در زمینه اشتغال روستایی 18 هزار میلیارد تومان توسط 4 بانک عامل پرداخت خواهد شد که سهم بانک 3 هزار میلیارد تومان است.

    در یکسال اخیر هزار و 550 میلیارد تومان مصوب و پرداخت  شده است و مابقی تعهد بانک در سال آینده خواهد بود و حدود 34 هزار اشتغال جدید اتفاق افتاد.

    رییس هیات مدیره بانک توسعه تعاون تصریح کرد: در مورد نهادهای حمایتی در سال های اخیر فراتر از تکلیف بانک عمل کردیم و 3750 میلیاردتومان از کل منابع اشتغال مربوط به نهادهای حمایتی است.

    در سال 96 رقم 10 میلیاروتومان در زمبنه سازمتن بهزیستی تعهد داشتیم که نهایتا با نرخ 4 درصد 18 میلیارد و 100 میلیاردتومان پرداخت شد و امسال نیز تاکنون 15 میلیارد تومان پرداخت شده است. کمیته امداد امام در سال جاری 20 میلیارد تومان تکلیف داریم و احتمالا در سال قبل نیز همین میزان بود و در سال جاری 82 درصد برنامه محقق شده است.

    وی ادامه داد: همچنین 100 درصد تکلیف تسهیلاتی با بنیاد شهید انجام شده است.

    مهدیان تصریح کرد: ما از سیستم بانکداری سنتی در کشور فاصله گرفته ایم و به سمت بانکداری الکترونیک رفته ایم و بانک ها در این زمینه باید به سمت تامین نیازهای مشتریان حرکت کنند.

    وی خاطرنشان کرد: در زمینه کانال مالی اروپا امیدوارم اتفاقات خوبی بیفتد و مشکلات تحریم ها را کاهش دهد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی