عصر بازار

مدیر عامل شرکت تجارت الکترونیک و فنآوری اطلاعات ملل:

سامانه «ملل پی» آماده ارائه خدمات به مشتریان است

عصر اعتبار- مدیر عامل شرکت تجارت الکترونیک و فنآوری اطلاعات ملل گفت: سامانه طراحی شده توسط این موسسه با عنوان «ملل پی» بر اساس استانداردها و معیارهای پرداخت های الکترونیکی پیاده سازی و طراحی شده است و اکنون آماده ارائه خدمات به مشتریان این موسسه است.

سامانه «ملل پی» آماده ارائه خدمات به مشتریان است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از بانکداری ایرانی، سید مرتضی بکاء در حاشیه رونمایی از کیف پول «ملل پی» در تشریح سیاست ها و اهداف این موسسه در حوزه بانکداری الکترونیک گفت: با توجه به مسئولیت هایی که در حوزه اجتماعی بر  عهده موسسات مالی و بانک ها است موسسه اعتباری ملل نیز در راستای رسیدن به اهداف این مسئولیت های تعریف شده گام بر می دارد.

    وی ادامه داد: در این راستا، شرکت تجارت الکترونیک و فناوری اطلاعات ملل که از جمله شرکت های زیرمجموعه این موسسه است با هدف ارائه خدمات سهل و آسان و همراه با امنیت مشغول فعالیت و برنامه ریزی های مبتنی بر ارتقاء توان موسسه در حوزه بانکداری الکترونیک است.

    بکاء با اشاره به طراحی کیف پول «ملل پی» و امنیت بالای این سامانه گفت: امروزه پرداخت های آنلاین برای مشتریان با خطراتی مواجه است و هزینه هایی را بر دوش مشتری موسسات مالی و بانکی می گذارد. پس پرداخت های خرد مبتنی بر بستر آفلاین با صرفه تر و امن تر است که این ویژگی در سامانه «ملل پی» پیش بینی شده است.

    وی در ادامه گفت: انجام پرداخت های خرد از طریق کارت های آفلاین و اپلیکشن های موبایلی برای مشتریان و بانک ها مزایایی دارد که مهم ترین آنها امنیت برای کابران و کاهش هزینه ها برای موسسات مالی است. در اپلیکیشن «ملل پی»، مدیریت پرداخت های خرد بصورت آفلاین، درکنار پرداخت آنلاین، به تمامی نیازهای پرداختی مشتریان به صورت بهینه، پاسخ می دهد.

    وی گفت: یکی دیگر از مزیت های این کیف پول را ایجاد امکان مدیریت هزینه برای یک خانواده معرفی کرد و گفت: این سامانه به سرپرست خانواده این امکان را می دهد تا کارت دیگر اعضاء خانواده را به صورت روزانه یا ماهیانه شارژ کند.

    بکاء طراحی و پیاده سازی کیف پول تجمیعی با ویژگی ها و معیارهای «ملل پی» را کم سابقه دانست و گفت: «ملل پی» خدمات جدیدی را ارائه می دهد. برخی از کیف پول ها بر روی تلفن های همراه ارائه می شد که از طریق سامانه شاهکار هویت کاربران تایید و تراکنش به نوعی در خارج از سیستم های موسسات ارائه کننده انجام می شود اما «ملل پی» بر اساس حساب های بانکی تعریف شده است.

    وی هم چنین برحمایت موسسه اعتباری ملل از استارت آپ ها و فین تک ها تاکید کرد و گفت: موسسه اعتباری ملل تمایل دارد اینگونه حمایت ها را به صورت غیر مستقیم انجام دهد. سیاست موسسه ملل در مورد محصولات و خدمات جدید که در حوزه استارت آپ ها عرضه می شود بدین صورت است که محصولات نهایی را از این مجموعه ها خریداری یا مشارکت می کند و به واقع موسسه به شکل مستقیم به دنبال ایجاد فین تک ها و استارت آپ در درون موسسه نیست.

    بکاء در ادامه گفتگو با بانکداری ایرانی  گفت: کیف پول «ملل پی» یک محصول استارت آپی است که موسسه ملل آن را در اختیار گرفته تا به مشتریان خود عرضه کند. اگر بانک ها و موسسات مالی ورود به دنیای استارت آپ ها و فین تک ها ننمایند درآمدهای آنها در این حوزه، تحت تاثیر این فناوری های جدید مالی قرار می گیرد و از بین خواهد رفت.

    رئیس هیئت مدیره موسسه اعتباری ملل ادامه داد: این موسسه همگام و همراه با سیستم بانکداری نوین و به روز از آخرین تکنولوژی و فناوری های موجود استفاده و بر محور و لبه ی تکنولوژی حرکت می کند که البته حرکت بر روی این محور در صورتی مطلوب است که فرهنگ استفاده از آن در درون و بیرون سازمان نهادینه شود.

    وی در پایان گفت: در حال حاضر دو سوم مراجعات مشتریان موسسه اعتباری ملل به صورت غیرحضوری است. این موسسه زیرساخت های لازم در بانکداری را فراهم ساخته تا مراجعات حضوری بیش از پیش کاهش یابد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی