عصر بازار

توقف انقباض پولی در آمریکا به‌سود اونس است؛

آمادگی طلا برای سبقت از دلار

عصر اعتبار- معامله‌گران و سرمایه‌گذاران نتیجه نشست کمیته بازار آزاد آمریکا را مهم‌ترین سیگنال بازار جهانی طلا در کوتاه‌مدت قلمداد می‌کنند. در این نشست مقامات فدرال رزرو تا مشاهده موثر آمارهای اقتصادی آتی، رصد وضعیت تورم، بازار کار و تنش‌های سیاسی روند افزایش نرخ‌های بهره را متوقف خواهند کرد.

آمادگی طلا برای سبقت از دلار
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۰:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از دنیای اقتصاد، توقف انقباض پولی که با شتاب بالایی اجرا می‌شد، منجر به تضعیف شاخص دلار آمریکا خواهد شد. از همین رو طلا بستر مناسبی برای رشد پیش‌رو خواهد داشت. عدم افزایش بیشتر نرخ‌های بهره، هزینه نگهداری دارایی‌های بدون بازدهی مانند طلا را ثابت نگه می‌دارد؛ بنابراین با وجود نااطمینانی‌های سیاسی و اقتصادی در سراسر دنیا، استقبال از فلز زرد بدون ریسک و جذاب خواهد بود. بسیاری از تحلیلگران و مبادله‌گران لحن محتاطانه فدرال رزرو در پایان نشست دو روزه  کمیته بازار آزاد را به‌طور رسمی به معنای توقف روند رشد نرخ بهره قلمداد کرده‌ و تصمیمات معاملاتی خود را بر این اساس پایه‌ریزی کرده‌اند.
      امید به اونس در میان کارشناسان

    براساس جدیدترین نظرسنجی کیتکو، تحلیلگران وال‌استریتی و خرده‌فروشان مین‌استریتی‌ انتظار روند افزایشی بهای اونس را در هفته آینده دارند. حتی بعد از انتشار آمار فرصت‌های شغلی جدید در ماه ژانویه (10 دی تا 10 بهمن) که در شرایط معمول با تقویت شدید دلار همراه می‌شد، باعث افت محسوس فلز گرانبها نشد و همین عامل نشانگر آمادگی بازارها برای تضعیف شاخص دلار است که به تبع آن افزایش بهای فلز زرد رخ خواهد داد. وزارت کار آمریکا روز جمعه اعلام کرد که در بخش غیرکشاورزی این کشور در ماه ژانویه 304 هزار شغل جدید ایجاد کرده است؛ در‌حالی‌که پیش‌بینی‌ها تنها 165 هزار فرصت شغلی جدید را برای این ماه در نظر گرفته بودند. در نظرسنجی این هفته 16 نفر از کارشناسان وال‌استریت شرکت کردند که از این میان 10 نفر معادل 62درصد اعتقاد داشتند طلا صعود می‌کند. دو نفر معادل 13 درصد اعتقاد به افت قیمت طلا در هفته آینده داشتند و 4 نفر معادل 25 درصد هم بازار را بدون تغییر محسوس پیش‌بینی کرده‌اند. در همین حال 561 خرده‌فروش در نظرسنجی آنلاین مین‌استریت شرکت کردند. در مجموع 357 نفر معادل 64درصد از شرکت‌کنندگان، قیمت طلا را در هفته آینده افزایشی می‌دیدند. حدود 135 نفر معادل 24 درصد نیز روند بازار را کاهشی پیش‌بینی کردند .

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو