عصر بازار

فروشندگان سکه‌های تقلبی طلا دستگیر شدند

عصر اعتبار- اعضای باند جعل سکه‌های طلا و سرقت خودروهای مدل بالا، دستگیر شدند. سردسته اصلی باند هنگام دستگیری با کلتی کمری که همراه داشت به زندگی‌اش پایان داده بود.

فروشندگان سکه‌های تقلبی طلا دستگیر شدند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از خبرآنلاین، چندی قبل گزارش‌هایی درباره فروش سکه‌های جعلی، سرقت‌های خودروی مدل بالا با تصادف ساختگی به بهانه خرید از سایت دیوار به پلیس گزارش شد. بدین ترتیب تیمی از کارآگاهان پلیس آگاهی پایتخت به دستور دادیار شعبه اول دادسرای ویژه سرقت تحقیقات خود را برای شناسایی متهمان آغاز کردند. بررسی‌های مأموران نشان داد اعضای باند که چهار مرد و دو زن جوان هستند مدتی است این باند را تشکیل داده و همزمان با سرقت خودروهای مدل بالا به بهانه خرید از سایت دیوار اقدام به ضرب سکه‌های جعلی و فروش آن به طلافروشی و صرافی می‌کنند.

    مأموران در تحقیقات بعدی دریافتند اعضای این باند که چندی قبل به کارگاه خانگی طلاسازی در جنوب تهران دستبرد زده و لوازم و وسایل ضرب سکه و طلاها را سرقت کرده و پس از آن با ورق‌های برنجی اقدام به ضرب سکه‌های جعلی می‌کنند. مأموران در نهایت دو سر کرده این باند را به نام‌های فرشاد و بهرام که هر دو از سارقان سابقه‌دار بودند و گردش مالی میلیاردی داشتند شناسایی کردند تا اینکه 5 دی‌ماه امسال پس از شناسایی مخفیگاه فرشاد در حوالی میدان بهارستان برای دستگیری وی وارد عمل شدند، اما فرشاد که مسلح به کلت کمری بود وقتی خود را در محاصره مأموران دید با شلیک گلوله‌ای به سرش به زندگی‌اش پایان داد. پس از این حادثه مأموران بهرام و سه نفر دیگر اعضای باند را شناسایی و دستگیر کردند.

    متهمان پس از انتقال به دادسرا به جرم خود اقرار کردند. بهرام گفت: ما سکه‌های تقلبی را از طریق دو زن اعضای باند که یکی دختر مورد علاقه من و دیگری دختر مورد علاقه فرشاد بود به طلافروشی‌ها و صرافی‌ها می‌فروختیم. ما علاوه بر فروش سکه‌های تقلبی افرادی که در سایت دیوار خودروهای مدل بالایی مثل بی‌ام‌و، بنز و لندکروز برای فروش آگهی داده بودند شناسایی می‌کردیم و به بهانه خرید با آن‌ها قرار می‌گذاشتیم که در محل قرار یکی از اعضای باند تصادف ساختگی با خودرو مورد نظر انجام می‌داد و در فرصتی که صاحب آن پیاده می‌شد ما خودرو را سرقت می‌کردیم.
    همچنین فرشاد با جعل مدارک شناسایی خود را وابسته به مراکز دولتی معرفی می‌کرد و از فروشگاه لوازم صوتی به صورت اقساط لوازم می‌خرید و به این شیوه از آن‌ها کلاهبرداری می‌کردیم. اعضای دیگر باند هم حرف‌های سردسته باند را در بازجویی‌ها تأیید کردند. در حالی که متهمان با 30‌شاکی روبه‌رو هستند قاضی پرونده دستور داد چهره آن‌ها بدون پوشش در روزنامه‌ها چاپ شود تا افرادی که به این شیوه مورد کلاهبرداری و سرقت قرار گرفته‌اند برای شناسایی متهمان به پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران مراجعه کنند. تحقیقات از متهمان ادامه دارد.
    برچسب ها
    پورسعید خلیلی