عصر بازار

مراکز خدمات بیمه‌ای و درمانی در کهگیلویه و بویراحمد ۱۱.۵ برابر افزایش یافت

عصر اعتبار- مدیرکل تامین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد گفت: مراکز ارائه کننده خدمات بیمه‌ای و درمانی سازمان تامین اجتماعی در این استان به نسبت قبل از انقلاب بیش از ۱۱ برابر افزایش داشته است.

مراکز خدمات بیمه‌ای و درمانی در کهگیلویه و بویراحمد ۱۱.۵ برابر افزایش یافت
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، عباس نورمحمدی صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه قبل از انقلاب تنها دو واحد بیمه‌ای در شهرهای یاسوج و گچساران فعال بود، اظهار داشت: مردم کهگیلویه و بویراحمد در دوران ستم شاهی از هرگونه مرکز درمانی متعلق به تامین اجتماعی محروم بودند.

    وی با اشاره به اینکه سابقه تامین اجتماعی استان مربوط به سال 1338 با راه اندازی شعبه گچساران بوده است، ابراز کرد: شعبه یاسوج نیز در سال 54 در یاسوج راه اندازی شد و البته زیر نظر ادارت تامین اجتماعی سایر استان‌ها فعالیت داشتند.

    نورمحمدی با تاکید بر اینکه قبل از انقلاب واحد درمانی ارائه دهنده خدمات به جامعه هدف نداشتیم، خاطرنشان کرد: تامین اجتماعی به عنوان یکی از ابزارهای تحقق عدالت اجتماعی مد نظر انقلاب اسلامی در 40 سال اخیر به طور ویژه مورد توجه مسئولان قرار گرفت.

    مدیرکل تامین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه هم اکنون نزدیک به نیمی از جمعیت این استان بیمه شده صالی و اعضای خانواده آنان از خدمات سازمان بهره‌مند هستد، ادامه داد: 99 هزار و 500 بیمه شده اصلی داریم.

    نورمحمدی از ارائه خدمت به 12 هزار و 600 بازنشسته در استان خبر داد و افزود: این افراد ماهیانه از این سازمان حقوق و خدمات بهداشتی و درمانی دریافت می‌کنند.

    وی با اشاره به اینکه 23 واحد بیمه‌ای و مرکز بهداشتی و درمانی در استان خدمات بیمه‌ای و درمانی مورد نیاز مردم را ارایه می‌کنند، ادامه داد: این تعداد به نسبت قبل از انقلاب 11.5 برابر افزایش داشته است.

    نورمحمدی با بیان اینکه عدالت اجتماعی با کمیت و کیفیت خدمات تامین اجتماعی و میزان بهره مندی افراد جامعه از تامین اجتماعی رابطه مستقیم دارد، خاطرنشان کرد: برخورداری تمامی افراد جامعه از حمایت‌های تامین اجتماعی در ادوار پس از انقلاب دنبال شده و گروه‌های مختلف جامعه شامل کارگران مزد و حقوق بگیر، صاحبان حرفه و مشاغل آزاد، باغداران، زنان خانه دار، رانندگان، خادمان مساجد، طلاب، مهندسان، قالی بافان، صاحبان و شاغلان در صنایع دستی، کارگران ساختمانی، ورزشکاران، نویسندگان و هنرمندان را در بر گرفته است .

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی