عصر بازار

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران مطرح کرد؛

بانک توسعه صادرات ایران متولی صادرات در حوزه های متنوع

عصر اعتبار- رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران گفت: بانک توسعه صادرات متولی صادرات کشور بوده و همه توان و ظرفیت خود را برای حمایت از صادرات به کار بسته است.

بانک توسعه صادرات ایران متولی صادرات در حوزه های متنوع
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار»، سیدعبدالوهاب سهل آبادی در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در خصوص نقش حمایتی بانک توسعه صادرات در طول فعالیت این بانک توسعه ای گفت: نمی توان انتظار داشت که بانک توسعه صادرات، حمایت های خود را منحصرا در یک حوزه خاص متمرکز کند چرا که هدف این نهاد توسعه ای کمک به تسهیل صادرات غیر نفتی است و در حوزه های مختلف از جمله صنعت، کشاورزی، تجارت می تواند موثر عمل کند.

    وی صادرات را یک پروسه پیشران معرفی کرد و گفت: باید پذیرفت که برای رشد اقتصادی و عبور از وابستگی به درآمدهای نفتی، باید صادرات را جدی گرفت و هر چقدر نهادهای حمایتی مانند بانک های توسعه ای قویتر باشنذ این فرایند با سرعت بیشتری طی خواهد شد.

    سهل آبادی اذعان داشت: برای دستیابی به اهداف بلند مدت در عرصه توسعه صادرات کشور نهادی چون بانک توسعه صادرات می بایست نگاهی همه جانبه به بخش های مختلف تولیدی داشته باشد؛ خوشبختانه در این بانک چنین نگاهی حاکم است.

    وی به اهمیت تعامل بیشتر با تجار، بازرگانان با بانک توسعه صادرات تاکید کرد و گفت: نباید از این ابزارمهم در تجارت کشور غافل شد؛ در دنیا خیلی مرسوم نیست که یک واحد همزمان تولیدکننده، واردکننده، صادرکننده و نیز بازاریاب باشد؛ تا امروز سیاستهای ما بیشتر سیاستهای حمایت از صنعت بوده و اما نباید از اهمیت ابزار مهمی چون بازرگانی غافل شد.

    سهل آبادی گفت: بانک توسعه صادرات به نسبت سایر دستگاهها و بانکهای حمایتی دیگر عملیات و فعالیت قابل قبول تری داشته است؛ معتقدم با توجه به ظرفیت های تخصصی که در بانک شاهدیم به زودی شاهد توجه بیشتر به حوزه بازرگانی و حمایت از بازرگانان نیز در کنار حمایت های دیگر این بانک از واحدهای تولیدی صادراتی خواهیم بود؛ بعنوان کسی که سالها در حوزه اقتصادی حضور داشته ام معتقدم با این رویه بانک توسعه صادرات در هدف گذاریهای خود بیش از گذشته موفق خواهد بود.

    وی اظهار امیدواری کرد در شرایط حال حاضر کشور نهادهایی چون بانک توسعه صادرات بتوانند قویتر از گذشته حمایت های خود را از صادرات کشور ادامه دهند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی