عصر بازار

رویترز:

مرگ ناگهانی مالک یک شرکت، ۱۳۷ میلیون دلار ارز مجازی را به باد داد

عصر اعتبار- مرگ ناگهانی مالک یک شرکت زیر ساخت نگهداری، خرید و فروش ارز مجازی باعث شد تا ارزهای مجازی کاربران به ارزش ۱۳۷ میلیون دلار به باد رود.

مرگ ناگهانی مالک یک شرکت، ۱۳۷ میلیون دلار ارز مجازی را به باد داد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از فارس، جرالد کوتن، بنیان‌گذار شرکت Quadriga CX در کانادا که در زمینه ارائه خدمات زیر ساخت نگهداری ارز مجازی در این کشور فعالیت می‌کند در ماه دسامبر فوت کرده است.

    مالک Quadriga CX رمز عبور رایانه و کیف پول ارز مجازی خود را به کسی نداده بود و به همین دلیل هم اکنون ارز مجازی ده‌ها هزار نفر کانادایی در این رایانه وجود دارد که قابل دسترسی نیست.

    مرگ کوتن ناگهانی بود و وی زمانی که به صورت داوطلبانه در حال کار در یک یتیم‌خانه در هند بود به دلیل شدت گرفتن بیماری کرون (التهاب روده بزرگ) از دنیا رفت.

    شرکت Quadriga CX در زمینه نگهداری و خرید و فروش ارزهای مجازی بیت کوین، اتریوم، و لیتکوین فعالیت داشته و حدود 363 هزار نفر کاربر برای استفاده از آن ثبت نام کرده‌اند.

    ارزش کل ارزهای مجازی موجود در Quadriga CX معادل 250 میلیون دلار کانادا بوده و این شرکت 115 هزار کاربر فعال دارد.

    جنیفر رابرتسون، همسر کوتن هفته گذشته درخواست اجرای قانون حمایت از کاربران را از طرف Quadriga CX به دادگاه عالی کانادا ارائه داده است.

    رابرستون می گوید: کوتن در رایانه شخصی خود یک کیف پول ارز مجازی سرد داشت که تنها از طریق مراجعه فیزیکی قابل دسترس است و نمی توان به صورت آنلاین آن را باز کرد و در این کیف پول هم اکنون ارز مجازی به ارزش 180 میلیون دلار کانادا مسدود شده و به صورت "سرد" ذخیره شده است.

    به کیف پول ارز مجازی که تنها امکان دسترسی فیزیکی در یک رایانه را داشته و به صورت آنلاین نمی‌توان به آن مراجعه کرد کیف پول سرد گفته می‌شود.

    رابرتسون می‌گوید تا زمانی که کوتن زنده بود هیچ نقشی در فعالیت‌های وی نداشته و به همین دلیل رمز عبور یا کلید بازگشایی کامپیوتر و کیف پول ارز مجازی وی را ندارد.

    تا کنون تمام تلاش کارشناسان برای بازگشایی رایانه و کیف پول کوتن تنها به بازیابی تعداد محدودی ارز مجازی از گوشی و رایانه منجر شده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی