عصر بازار

مردم کدام کشورها بیشترین درآمد سرانه را در جهان دارند؟

عصر اعتبار- متوسط درآمد مردم درسالهای اخیر یکی از موضوعات بسیار مهم رسانه ها بوده است به خصوص که در جریان بحران اقتصادی در کشورهای مختلف متوسط درآمد ماهانه رشد چندانی نداشت.ایران هم در یک سال اخیر با چالشهای زیادی روبرو بود که این چالشها از محل تحریم های جدید امریکا و خارج شدن این کشور از توافق هسته ای ایجاد شده است.

مردم کدام کشورها بیشترین درآمد سرانه را در جهان دارند؟
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از خبرآنلاین، سایت ورلد دیتا در گزارش اخیر خود یک رده بندی در مورد متوسط درآمد مردم در کشورهای مختلف ارایه داده است  که وضعیت هر کشور را در مقایسه با دیگر کشورها  نمایان می کند.

    طبق این گزارش در سال قبل بالاترین متوسط درآمد ماهانه متعلق به مردم جزیره  برمودا بود. در این سال مردم به طور متوسط هر سال 8845 دلار درآمد داشتند. سوییس  در این رده بندی بعد از برمودا در جایگاه دوم قرار گرفت و متوسط درآمد ماهانه مردم در این کشور برابر با 6713 دلار امریکا بود.

    کشورهای  نروژ، لوکسامبورگ، ماکایو، قطر، ایسلند، امریکا، ایرلند و دانمارک و سنگاپور در این رده بندی جایگاه سوم تا دهم را داشتند. متوسط درآمد ماهانه مردم در کشور امریکا در سال قبل برابر با 4856 دلار بود  و این کشور از نظر متوسط درآمد ماهانه در میان 107 کشور مورد مطالعه جایگاه هشتم را به خود اختصاص داد.

    درامد سرانه

    در انتهای فهرست کشور موزامبیک قرار دارد که متوسط درآمد مردم در این کشور ماهانه برابر با 35 دلار امریکا در ماه است. کشورهای اوگاندا، اتیوپی، نپال و تانزانیا و برمه در رده بندی  جدول جایگاه 102 تا 106 را دارند و متوسط درآمد ماهانه هر یک کمتر از 100 دلار است . متوسط درآمد ماهانه مردم در کشور تانزانیا در سال قبل برابر با 76 دلار بود. کشورهای  کامبوج و کنیا در دره بعدی قرار دارند و  متوسط درآمد مردم بنگلادش در هر ماه برابر با 123 دلار اعلام شده است.

    در رده بندی متوسط درامد ماهانه ایران در میان 107 کشور جایگاه 68 را دارد و متوسط درآمد مردم در این کشور برابر با 450 دلار امریکا اعلام شده است . متوسط درآمد ایران در سال قبل  تقریبا مشابه متوسط درآمد افریقای جنوبی و بلاروس بود.

    طبق این گزارش متوسط درآمد مردم در کشور ازبکستان برابر با 165 دلار، در سوریه 153 دلار، در هند 152 دلار و در پاکستان برابر با 132 دلار بود. در حالیکه شاغلان در کشور آذربایجان به طور متوسط 340 دلار درامد داشتند و در کشور عراق متوسط درآمد مردم برابر با 398 دلار بود. متوسط درآمد مردم در کشور چین 724 دلار و در روسیه 769 دلار گزارش شده است ولی در کشورعربستان سعودی مردم به طور متوسط 1673 دلار در هر ماه درآمد کسب می کنند و در کشور ژاپن 3213 دلار  از محل کارشان بدست می آورند.

    در خاورمیانه قطر رکورددار بالاترین درامد متوسط ماهانه است . مردم این کشور به طور متوسط هر ماه 5089 دلار درامد دارند و امارات هم در رده بندی منطقه جایگاه بعدی را دارد . متوسط درآمد ماهانه مردم امارات در سال قبل برابر با 3261 دلار بود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی