عصر بازار

جبران کسری۷۵۰ میلیاردی بیمه بیکاری

عصر اعتبار- مدیرکل حمایت از پایداری مشاغل و بیمه بیکاری وزارت کار، با بیان اینکه کسری ۷۵۰میلیارد تومانی منابع صندوق بیمه بیکاری طی سال‌های اخیر جبران شد، گفت:تا پایان آذر از ریزش ۳۰۴هزار شغل جلوگیری شد.

جبران کسری۷۵۰ میلیاردی بیمه بیکاری
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از مهر، با اشاره به کسری 750 میلیارد تومانی منابع صندوق بیمه بیکاری طی سال های 81 تا 92، اظهار داشت: طی این سال ها تعادل بین منابع و مصارف این صندوق، به هم ریخت و منابع از مصارف پیشی گرفت.

    مدیرکل حمایت از پایداری مشاغل و بیمه بیکاری وزارت کار، با بیان اینکه به مرور طی سالهای اخیر زیان صندوق بیمه بیکاری جبران و تعادل بین منابع و مصارف ایجاد شده است، تاکید کرد: با حمایت از بنگاههای اقتصادی و پرداخت 1820 میلیارد تومان تسهیلات به آنها، در 9 ماه سال 97 از ریزش 304 هزار شغل جلوگیری شد تا در جهت تثبیت اشتغال، گام برداریم.

    یاوری، پیگیری و رصد وضعیت بنگاه های اقتصادی را از اولویت‌های کارگروه های استانی و ملی تسهیل و رفع موانع کسب و کار عنوان کرد و با اشاره به حمایت از کارفرمایانی که نسبت به اصلاح ساختار اقتصادی کارگاه خود اقدام می‌کنند، گفت: مدیران و کارفرمایان بنگاه‌های متقاضی اصلاح ساختار اقتصادی، باید طرح خود را به تصویب وزارتخانه ذیربط برسانند؛ ضمن اینکه تمام کارگران و کارکنان مشمول قانون کار و تأمین اجتماعی، در طول اصلاح ساختار اقتصادی مشمول دریافت مقرری بیمه بیکاری می‌شوند.

    یاوری، پیگیری برای اشتغال مجدد مقرری بگیران بیمه بیکاری را در اولویت وظایف قانونی دست‌اندرکاران اجرای قانون بیمه بیکاری عنوان کرد و افزود: در سال گذشته، حدود 16 هزار نفر از مقرری بگیران بیمه بیکاری، بازگشت به اشتغال داشته‌اند.

    مدیرکل حمایت از پایداری مشاغل وزارت کار با بیان اینکه سازمان آموزش و فنی و حرفه‌ای کشور، مکلف است آموزش مهارت‌های مورد نیاز بازار کار و نیز بازآموزی و تجدید مهارت کارگران تحت پوشش بیمه بیکاری را در مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای و یا مراکز آموزش جوار کارخانه، فراهم کند، گفت: هزینه‌های آموزش‌های فنی حرفه‌ای مقرری‌بگیران فنی حرفه‌ای، از حساب بیمه بیکاری تأمین و پرداخت خواهد شد.

    وی درباره تعداد مقرری بگیران معرفی شده به مراکز آموزش فنی و حرفه ای گفت: در سال گذشته، حدود 30 هزار مقرری بگیر بیمه بیکاری جهت کسب مهارت آموزی، بازآموزی و تجدید مهارت به مراکز فنی و حرفه ای و  در 9 ماهه سال جاری، حدود 22 هزار و 500 نفر به مراکز فنی و حرفه‌ای معرفی شده‌اند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی