عصر بازار

اجرای طرح «نذر بیمه» در آینده نزدیک

عصر اعتبار- مدیرعامل صندوق بازنشستگی اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر با اشاره به وجود بیش از دو میلیون خانوار روستایی و عشایر فاقد بیمه، از اجرایی شدن طرح نذر بیمه در آینده نزدیک در چنداستان کشور خبر داد.

اجرای طرح «نذر بیمه» در آینده نزدیک
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، محمدرضا واعظ مهدوی با اشاره به شناسایی جمعیت هدف فاقد بیمه صندوق بازنشستگی کشاورزان، روستاییان و عشایر اظهار کرد: طبق برآوردهای اولیه مشخص شد که حدود دو میلیون و 20 هزار خانوار فاقد هر نوع بیمه هستند.

    وی افزود: خانوار فاقد بیمه دارای سرپرست 18 تا 50 ساله هستند که جمعیت هدف ما تلقی می‌شوند.

    مدیرعامل صندوق بازنشستگی اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر با بیان اینکه آمارهای افراد تحت پوشش مراکز را به طور مستمر پایش می‌کنیم، گفت: آمارها به تفکیک استان‌ها و شهرستان‌ها رصد می‌شود؛ در بسیاری استان‌ها پوشش ما در مراکز استان بهتر است و به دنبال تحرک بیشتر کارگزاری‌ها و بهبود پوشش در مناطق محروم هستیم.

    واعظ مهدوی با اشاره به وجود 2میلیون خانوار فاقد بیمه اظهار کرد: قصد داریم طرح "نذر بیمه" یا خیرین بیمه‌گر را در آینده نزدیک به صورت پایلوت در چند استان کلید بزنیم. بیمه شدگان تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی، یک سوم حق بیمه خود را می‌پردازند و دو سوم حق بیمه را صندوق تقبل می‌کند. با این حال برخی روستاییان در مناطق محروم توانایی پرداخت این رقم را نیز ندارند. در طرح نذر بیمه، افراد خیر می‌توانند یک سوم حق بیمه سهم بیمه شده را برای یک سال بپردازند.

    وی ادامه داد: در حال حاضر یک میلیون و 670 هزار نفر تحت پوشش بیمه روستاییان و عشایر هستند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی