عصر بازار

توضیح وزیر ارتباطات درباره مقابله با کلاهبرداری پیامکی قطع یارانه

عصر اعتبار- در روزهای اخیر برخی کلاهبرداران در تماس با برخی شهروندان به بهانه قطع یارانه، اطلاعات حساب آنها را دریافت و از موجودی شان سرقت کردند. این اقدام سودجویان واکنش وزیر ارتباطات را در پی داشت و آذری جهرمی در مورد مقابله با کلاهبرداری پیامکی قطع شدن یارانه ها توضیح داد.

توضیح وزیر ارتباطات درباره مقابله با کلاهبرداری پیامکی قطع یارانه
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از آخرین خبر، طی چند روز گذشته پیامک‌هایی مبنی بر اینکه «یارانه شما قطع شد، برای فعالی سازی در لینک yaraneh.com ثبت نام کنید» برای تعدادی از شهروندان از شماره 30004747476024 ارسال شد. در راستای این پیامک عده‌ای از افراد سودجو شهروندان را به سایت‌های جعلی می‌کشانند و به‌حساب بانکی آنان دستبرد می‌زنند.

    اطلاعیه سازمان هدفمندی یارانه‌ها
    در پی این اتفاق چند روز گذشته سازمان هدفمندی یارانه ها با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد: به اطلاع شهروندان گرامی می‌رساند که سامانه ثبت نام و اعلام نیازمندی یارانه نقدی به نشانی yaraneh.com که اقدام به دریافت اطلاعات هویتی شهروندان از جمله؛ کدملی سرپرستان خانوار، تعداد اعضای خانوار، میزان درآمد و همچنین اطلاعات کارت بانکی شامل: شماره کارت، شماره حساب، رمز دوم، تاریخ انقضاء کارت و cvv2 را می‌کند و پیامک‌های ارسالی از شماره 5000145 جعلی بوده و هیچگونه ارتباطی با سازمان هدفمندی یارانه‌ها و پرداخت یارانه ندارد. در این اطلاعیه سازمان هدفمندی آمده است که شهروندان از هرگونه مراجعه به این سامانه و ثبت اطلاعات خانوار خود در آن جدا خودداری کنند.

    گزارش پلیس فتا از اقدامات سودجویان
    در همین خصوص تورج کاظمی، رئیس پلیس فتا تهران بزرگ گفت: با توجه به تعطیلات تعدادی از کلاهبرداران در تماس با شهروندان به بهانه اینکه یارانه آن‌ها قطع خواهد شد، اطلاعات حساب و رمز حساب را دریافت و از این طریق اقدام به سرقت موجودی بانک این شهروندان کرده اند. وی افزود: شهروندان به اینگونه تماس‌ها توجه نکنند، زیرا مراجع رسمی در این خصوص از طریق تماس تلفنی اقدام نمی‌کنند و هرگونه دریافت اطلاعاتی به صورت مکتوب و رسمی خواهد بود، بنابراین شهروندان اطلاعات حساب خود را ندهند.
    سرهنگ کاظمی گفت: در 24 ساعت گذشته 30 مورد برداشت حساب به این گونه انجام شده است که متأسفانه شهروندان اطلاعات حساب و رمز خود را به کلاهبردار داده اند.
    وی افزود: در این 30 مورد از یک میلیون تا 40 میلیون تومان از حساب‌ها برداشت شده است و در تماس تلفنی با 110 به شهروندان اعلام کردیم که حساب خود را مسدود کنند تا مراحل بعدی بررسی و پیگیری پلیس فتا انجام شود.

    توضیح آذری جهرمی درباره مقابله یا کلاهبرداری پیامکی قطع شدن یارانه‌ها
    پس از اقدامات خرابکارانه سودجویان، وزیر ارتباطات در مورد مقابله با کلاهبرداری پیامکی قطع شدن یارانه‌ها توضیح داد و در توئیتر نوشت: اخیرا پیامکی از سوی کلاهبرداران به 78 هزار نفر که با خبر جعلی قطع شدن یارانه، اطلاعات آنها را به سرقت ببرند. وزارت ICT و پلیس فتا سریعا متوجه شدند و با بستن سرشماره و سایت کلاهبردار، اطلاع رسانی های لازم پیامکی را انجام دادند. جزای قانونی در انتظار متخلفان است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی