عصر بازار

مردم یزد ۶۰۰ میلیارد تومان به عنوان حق بیمه پرداخت کردند

عصر اعتبار- رئیس شورای هماهنگی بیمه‌های استان یزد از پرداخت ۶۰۰ میلیارد تومان در سال گذشته توسط مردم استان یزد به عنوان حق بیمه خبر داد.

مردم یزد ۶۰۰ میلیارد تومان به عنوان حق بیمه پرداخت کردند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، حسن علی طالعی در نشست خبری که به مناسبت ایام‌الله دهه مبارک فجر برگزار شد اظهار داشت: ماموریت صنعت بیمه ارائه اطمینان و آرامش پایدار به آحاد جامعه است.

    وی افزود: پیش از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، تنها شرکت سهامی بیمه ایران در شهرستان‌های یزد و اردکان فعالیت داشت و هیچ شرکت دیگری یا شعبه‌ای در سایر شهرستان‌ها فعالیت نداشت.

    رئیس شورای هماهنگی بیمه‌های استان یزد خاطرنشان کرد: الان تعداد 22 شرکت بیمه در استان یزد دارای شعب و دفاتر فروش هستند که تعداد 29 شعبه شرکت‌های بیمه‌ای در شهرستان‌های استان یزد فعالیت می‌کنند.

    طالعی با بیان اینکه مجموع دفاتر نمایندگی این شرکت‌ها در استان یزد یک هزار و 44 دفتر است ادامه داد: در حال حاضر تنها شرکت سهامی بیمه ایران در قالب شرکت دولتی فعالیت می‌کند و سایر شرکت‌ها به عنوان بخش خصوصی فعال هستند.

    وی بیان کرد: مهمترین شاخص‌های اندازه‌گیری توسعه یافتگی صنعت بیمه در هر منطقه شامل ضریب نفوذ بیمه و حق بیمه سرانه است که این دو شاخص هم بر اساس سالنامه آماری 1396 بیمه مرکزی، ضریب نفود بیمه در استان دو و 26 صدم درصد و حق بیمه سرانه 527 هزار تومان است.

    رئیس شورای هماهنگی بیمه‌های استان یزد ادامه داد: از نظر حق بیمه در استان یزد جایگاه دوم در بین استان‌های کشور بعد از استان تهران را به خودمان اختصاص دادیم که حاکی از حضور موثر شرکت‌های بیمه در استان و همچنین فرهنگ بالای بیمه‌ای مردم یزد است.

    طالعی با تاکید بر اینکه مردم استان یزد برای سرمایه‌‌های انسانی و مالی خود توجه به بیمه را دارند گفت: به لحاظ ضریب نفوذ بیمه‌ای هم فاصله استان‌ها خیلی کم است ولی استان یزد در جایگاه 12 در بین استان‌های کشور قرار دارد.

    وی در ارتباط با جایگاه دوم استان در ارتباط با حق بیمه در کشور ادامه داد: استان تهران با توجه به اینکه تمرکز خاصی به لحاظ امور بیمه ای در کشور دارد و اگر تهران را به این دید در ردیف حق سرانه بیمه در نظر نگیریم، استان یزد جایگاه نخست کشور در بین سایر استانها را دارد.

    رئیس شورای هماهنگی بیمه‌های استان یزد افزود: در سال گذشته صنعت بیمه استان یزد نزدیک به 600 میلیارد تومان فروش داشته و مبلغ خسارتی که این صنعت در استان یزد پرداخت کرده حدود 400 میلیارد بوده است.

    طالعی با تاکید بر اینکه تفاوت این دو عدد را نمی‌توان به عنوان سود تلقی کرد گفت: حساب‌ها و روش‌های خاصی برای محاسبه سود وجود دارد که با اعمال این حساب‌ها، مشخص می‌شود که این تفاوت قیمت سود نیست و هزینه‌های بسیار دیگری هم وجود دارد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی