عصر بازار

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور خبر داد:

دولت برای اشتغال روستائیان ۱۸ هزار میلیارد تومان اعتبار درنظر گرفت

عصر اعتبار- معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور گفت: دولت دوازدهم برای اشتغال فراگیر روستائیان، ۱۸ هزار میلیارد تومان اعتبار در قالب پرداخت تسهیلات ارزان قیمت درنظر گرفت که حمایت بی سابقه ای برای حفظ کسب و کار ساکنین روستاها به شمار می آید.

دولت برای اشتغال روستائیان ۱۸ هزار میلیارد تومان اعتبار درنظر گرفت
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، محمد امید عصرچهارشنبه درجلسه کارگروه اشتغال استان قم درتالار امام جواد(ع) استانداری، افزود:تاکنون 6هزار میلیارد تومان ازاین اعتبار در اختیار استان ها قرار گرفته که نقش موثری در کاهش چشمگیر بیکاری در مناطق روستایی داشته و تامین اعتبارات باقی مانده نیز درحال انجام است.
    وی بیان کرد: دولت دوازدهم نهایت تلاش خود را برای خدمت به محرومان و روستانشینان به کار گرفته و این موضوع درکلام رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) نیز مورد تاکید واقع شده است.
    وی ادامه داد: در بحث بیمه ، پرداخت تسهیلات اشتغال فراگیر روستائیان و سایر حوزه های حمایتی، خدمات این دولت به روستانشینان و محرومان بی سابقه است.
    امید گفت: در این دولت مستمری مددجویان نهادهای حمایتی ظرف یک سال تا 300 درصد افزایش داشته و اعتبارات خوبی برای کمک به محرومان تخصیص یافته است.
    وی بیان کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، نظام در روستاها کارهای بزرگی انجام داده است و شاهد توفیقات شگرفی در روستاهای کشور هستیم.
    وی ادامه داد: حتی مراکز آماری معتبر دنیا معتقد هستند جمهوری اسلامی در ایجاد زیرساخت ها در روستاها افراط هم داشته است.
    معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور گفت: آمارها نشان می دهد در زیرساخت روستایی شرایط خوبی داریم و اکنون در 38 هزار روستای بالای 20 خانوار کشور، صد درصد به برق، 93 درصد به آب آشامیدنی، 85 درصد به راه مناسب، 70 درصد به طرح هادی و 80 درصد به گاز دسترسی دارند و این پرونده روشن نظام در بحث روستاهاست.
    وی افزود: تنها در موضوع گازرسانی، هر انشعاب روستایی برای دولت 120 میلیون ریال هزینه دارد که دولت برای خدمت رسانی به روستائیان این هزینه ها را انجام می دهد.
    وی ادامه داد: با این وجود دولت احساس کرد که علی رغم تمام این خدمت رسانی ها مهاجرت روستائیان به شهرها که با تبعات زیادی اجتماعی همراه است، جریان دارد و بر اساس احساس تکلیف خود، طرح عظیم پرداخت تسهیلات اشتغال فراگیر روستائیان را آغاز کرد.
    امید گفت: نسبت جمعیت شهری به روستایی بعد ازانقلاب با وجود تمام خدمت رسانی ها، معکوس و جمعیت روستایی در حدود یک چهارم جمعیت شهری شد.
    وی افزود: مهاجرت روستائیان به شهرها به حاشیه نشینی که مانند کمربند انتحاری دور برخی شهرهای کشور را گرفته است، دامن می زند و باید با ایجاد رونق کسب و کار و اشتغال در مناطق روستایی مانع این مهاجرت شد و روند آن را معکوس کرد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو