عصر بازار

۱۳ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی به مددجویان قمی پرداخت شد

عصر اعتبار- مدیرکل کمیته امداد قم گفت: امسال ۱۳ میلیارد و ۳۶۵ میلیون تومان تسهیلات اشتغال‌زایی به مددجویان قمی پرداخت‌شده است.

۱۳ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی به مددجویان قمی پرداخت شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، اکبر میرشکار عصر امروز در جلسه کارگروه اشتغال که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار داشت: روند جذب تسهیلات اشتغال آفرینی در کمیته امداد رو روال قابل قبولی قرار دارد.

    وی با اشاره به پرداخت تسهیلات بانکی به مددجویان قم در زمینه اشتغال پایدار افزود: سهمیه ابلاغی استان برای کارآفرینی در بین مددجویان کمیته امداد در سال 97، 19 میلیارد و 200 میلیون تومان پیش‌بینی‌شده است.

    مدیرکل کمیته امداد استان قم پرونده‌های معرفی‌شده به بانک‌های استان برای دریافت تسهیلات اشتغال‌زایی را مورد توجه قرار داد و گفت: هزار و 118 پرونده به ارزش بیش از 21 میلیارد تومان به بانک‌های قم برای دریافت تسهیلات اشتغال آفرینی معرفی‌شده است.

    میرشکار با اشاره به  اهداف کلی کمیته امداد از دریافت تسهیلات اشتغال‌زایی عنوان کرد: ایجاد اشتغال پایدار برای مددجویان و توانمندسازی این افراد مهم‌ترین هدف کمیته امداد قم در استفاده از تسهیلات ملی در این بخش ویژه است.

    وی با بیان پرداختی‌های صورت گرفته در طرح‌های اشتغال‌زایی کمیته امداد استان ابراز کرد: از مجموع پرونده‌های معرفی‌شده به بانک‌های استان برای پرداخت تسهیلات تاکنون 13 میلیارد و 365 میلیون تومان تسهیلات به مددجویان پرداخت‌شده است.

    مدیرکل کمیته امداد استان قم ادامه داد: از ابتدای امسال برای 775 نفر از مددجویان که متقاضی دریافت تسهیلات اشتغال پایدار بودند تسهیلات بانگی پرداخت‌شده است، مشکل ضمانت مهم‌ترین معضل مددجویان قمی در دریافت تسهیلات است.

    میرشکار اضافه کرد: درمجموع تاکنون 70 درصد از پیش‌بینی‌های کمیته امداد قم در پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی محقق شده و انتظار می‌رود تا پایان امسال 30 درصد باقی‌مانده نیز با همکاری و تعامل بانک‌های قم تحقق پیدا کند.

    مدیرکل کمیته امداد استان قم خاطرنشان کرد: سقف وام‌های بانکی برای هر مددجو 20 میلیون تومان بوده و 30 میلیون تومان نیز از محل قرض‌الحسنه امداد به مددجویان پرداخت می‌شود.پیش‌بینی می‌شود انحراف از اهداف امسال بسیار کمتر از سال‌های گذشته باشد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی