عصر بازار

رییس کمیسیون صنعت اتاق بازرگانی تهران:

در کنار تحریم باید مشکلات داخلی را حل کنیم

عصر اعتبار- رییس کمیسیون صنعت اتاق بازرگانی تهران معتقد است در شرایطی که تحریم‌ها و محدودیت‌های خارجی تلاش می‌کنند شرایط را برای اقتصاد ایران دشوار کنند، می‌توان با بهبود شرایط داخلی لااقل بخشی از مشکلات فعالان اقتصادی کشور را حل کرد.

در کنار تحریم باید مشکلات داخلی را حل کنیم
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، مهدی پورقاضی اظهار کرد: موضوع تحریم از سال‌ها قبل در اقتصاد ایران مطرح بوده و در دوره جدید نیز دولت ترامپ تلاش کرده با به وجود آوردن مشکلاتی شرایط را برای اقتصاد ایران دشوار کند.

    به گفته وی این محدودیت‌ها در حوزه‌هایی همچون نقل و انتقالات مالی و ارتباط با بانک‌های بین‌المللی شرایط را برای فعالان اقتصادی ما دشوار کرده است و از این‌رو بهبود شرایط داخلی بهترین گزینه‌ای است که می‌تواند در این برهه زمانی مورد استفاده قرار گیرد.

    رئیس کمیسیون صنعت اتاق بازرگانی تهران با بیان این‌که از ماه‌های ابتدایی امسال تغییرات و تحولات جدی در سیاست‌ها و دستورالعمل‌های دولتی، فعالان اقتصادی را با مشکل مواجه کرده است، توضیح داد: در حوزه تجارت اصلی‌ترین عاملی که اهمیتی جدی دارد ثبات و مشخص بودن تصویر آینده اقتصاد هر کشور است. این‌که ما ندانیم در سال آینده یا حتی ماه‌های پیش‌رو چه اتفاقی رخ خواهد داد و چه دستورالعمل‌هایی تصویب می‌شود، قطعاً کار را برای فعالان اقتصادی دشوار می‌کند.

    پورقاضی ادامه داد: در این حوزه می‌توان از تجربه کشورهای منطقه استفاده کرد. بسیاری از این کشورها به منظور جذب سرمایه‌گذاران جدید فرآیند سرمایه‌گذاری و دریافت مجوزها را به کوتاه‌ترین زمان ممکن کاهش داده‌اند و همین مساله به آنها برای رشد اقتصادی کمک می‌کند.

    به گفته وی، امروز در بسیاری از کشورهای توسعه یافته این بخش خصوصی و غیردولتی است که سهم اصلی فعالیت‌ها را در اختیار دارد و این نقش نیز جز با کمک دولت و کاهش نفوذ آن در اقتصاد ممکن نخواهد شد. از این‌رو با وجود تحریم‌ها می‌توان با بهبود شرایط داخلی و از بین بردن محدودیت‌ها و موانع، کار را برای فعالیت تاجران تسهیل کرد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی