عصر بازار

رئیس‌کل بانک مرکزی بیان کرد:

پروژه‌های پیشران کوچک‌ در کردستان تأمین مالی می‌شوند

عصر اعتبار- رئیس‌کل بانک مرکزی با بیان اینکه طرح‌ها و پروژه‌های پیشران کوچک‌ در کردستان تأمین مالی می‌شوند گفت: پروژه‌هایی که نیاز به تأمین مالی دارند در اولویت قرار خواهند گرفت و تأمین مالی مورد نیاز آنها نیز صورت می‌گیرد.

پروژه‌های پیشران کوچک‌ در کردستان تأمین مالی می‌شوند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از فارس، عبدالناصر همتی عصر امروز در جمع خبرنگاران در تشریح اهداف سفر یک روزه خود به استان کردستان، اظهار کرد: هدف از سفر ما به استان کردستان دعوتی بود که از سوی استاندار این استان صورت گرفت.

    رئیس‌کل بانک مرکزی گفت: احساس کردیم که کردستان از نظر اقتصادی ظرفیت لازم را برای توسعه اشتغال ندارد، بنابراین بانک‌های کشور، بانک مرکزی و صندوق توسعه ملی به این جمع‌بندی رسیدیم که باید یک کار ویژه را برای این استان انجام دهیم تا ظرفیت آن بالا برود.

    همتی خاطرنشان کرد: صبح در جلسه اقتصاد مقاومتی در مورد پروژه‌های پیشران بررسی‌های لازم صورت و تصمیم‌های خیلی خوبی گرفته شد و قرار است طرح‌ها و پروژه‌های پیشران که خیلی کوچک‌تر است تأمین مالی شود.

    وی تصریح کرد: پروژه‌هایی که نیاز به تأمین مالی دارند در اولویت قرار خواهند گرفت و تأمین مالی مورد نیاز آنها نیز صورت می‌گیرد.

    رئیس‌کل بانک مرکزی افزود: جلسه گفت‌وگوی بخش خصوصی و دولت هم با حضور متولیان هر دوبخش برگزار شد و مباحث دو طرف را شنیدیم، امیدواریم بتوانیم در خدمت تولیدکنندگان باشیم و تسهیلات لازم به آنها پرداخت شود.

    رفع محدویت‌های حوزه تولید

    همتی گفت: در جلسه و نشست با رؤسای بانک‌ها هم مواردی به عنوان موانع واحدهای تولیدی مطرح شد و قطعا محدودیت‌هایی که مطرح شد برداشته خواهد شد.

    وی با بیان اینکه مشکلات واحدهای تولیدی در حوزه چک برگشتی، کارگر و غیره در شورای تأمین استان با حضور استاندار بررسی خواهد شد، اظهار کرد: شرایط ویژه است و انشالله با توجه به تصمیماتی که گرفته شده اتفاقات خوبی در استان خواهد افتاد.

    رئیس‌کل بانک مرکزی اضافه کرد: جلسه‌ای با شهرداران 10گانه استان برگزار که خروجی خوبی داشت مشکلات مطرح شده و برای رفع مشکلات مالی شهرداری‌ها تصمیمات ویژه‌ای گرفته شده که انشالله ظرف یک تا دو هفته آینده این تصمیمات به نتیجه می‌رسد.

    تلاش در راستای اعتلای کردستان

    همتی افزود: در مجموع هدف ما اعتلای استان است و انشالله در آینده نزدیک شاهد بهبود و بهتر شدن ظرفیت اقتصادی استان کردستان خواهیم بود.

    وی با اشاره به سهم کمتر از یک درصدی استان از تسهیلات بانکی کشور، گفت: دنبال جبران این وضعیت هستیم و البته اختصاص این سهم کم به استان کردستان ناشی از پایین بودن میزان سپرده‌گذاری در این استان بوده است.

    رئیس‌کل بانک مرکزی گفت: چون وضعیت مالی مردم در این استان خوب نیست سپرده‌ها پایین و چون سپرده‌های کردستان پایین است در نتیجه سهم آن از میزان تسهیلات پرداختی هم به مراتب کم‌ خواهد بود.

    همتی اضافه کرد: دنبال شکستن این چرخه هستیم و سعی خواهیم کرد از محل‌ و منابع مختلف کشور برای پرداخت تسهیلات و رونق اقتصادی استفاده کنیم.

    وی در پاسخ به این سوال که آیا اقدامات نظارتی بیشتری در زمینه پرداخت تسهیلات اندیشیده شده یا نه چراکه با وجود پایین بودن سهم کردستان از میزان تسهیلات پرداختی برخی مباحث در مورد اختلاس‌های صورت گرفته شنیده می‌شود، گفت: در این رابطه که اختلاسی صورت گرفته چیزی نشنیده‌ام، حتما نظارت کافی انجام می‌گیرد موضوعی که در مورد اختلاس مطرح کردید را حتما پیگیری خواهم کرد!

    همتی اضافه کرد: البته به هرحال در همه بانک‌ها ممکن است اتفاقاتی در این حوزه بیفتد، ولی این موضوعات توسط خود رؤسای بانک‌ها پیگیری می‌شود و سعی خواهیم کرد به حداقل برسد.

    وی افزود: در هر کار خوبی هم که انجام می‌شود در نهایت نواقصی وجود دارد که باید این نقصان‌ها را به حداقل برسانیم.

    سهم کردستان در پرداخت تسهیلات

    رئیس کل بانک مرکزی اضافه کرد: به هر دلیل سهم کردستان پایین بوده و من نمی‌خواهم راجب به این دلایل صحبت کنم، اما تصمیم ما این است که حجم تسهیلات کردستان تسهیل شود.

    همتی گفت: امیدواریم با حمایت مسؤولان بانکی و تلاش مجموعه استانی شاهد راه‌اندازی پروژه‌های متعدد در استان و در نتیجه کمک به بخش اقتصاد و اشتغال در این استان باشیم.

    وی اضافه کرد: سطح اختیارات رؤسای بانکی در کردستان به منظور رفع برخی موانع و مشکلات ارتقا پیدا خواهد کرد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی