عصر بازار

سازمان امور مالیاتی؛

خدمات حمل و نقل کشتیرانی کالاهای وارداتی مشمول مالیات نیست

عصر اعتبار- رییس سازمان امور مالیاتی طی بخشنامه‌ای اعلام کرد: خدمات حمل و نقل بین‌المللی کشتیرانی کالای وارداتی مشمول مالیات و عوارض ارزش افزوده نیست.

خدمات حمل و نقل کشتیرانی کالاهای وارداتی مشمول مالیات نیست
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصراعتبار» به نقل از ایبِنا، بخشنامه سازمان امور مالیاتی با موضوع"ابلاغ نظر اکثریت شورای عالی مالیاتی موضوع صورتجلسه شماره 29-201 مورخ 1397/10/09 درخصوص خدمات حمل و نقل بین‌المللی کشتیرانی کالای وارداتی"، طی نامه شماره 200/97/160 در تاریخ 97/11/27 توسط رییس کل سازمان امور مالیاتی کشور ابلاغ گردید.

    بنابر اعلام سازمان امور مالیاتی طبق ماده یک قانون مالیات بر ارزش افزوده عرضه کالاها و ارائه خدمات در ایران و همچنین واردات و صادرات آنها مشمول مقررات این قانون است، بنابراین حمل و نقل کشتیرانی بین‌المللی بابت واردات کالا از سایر کشورها تا مبادی ورودی گمرک جمهوری اسلامی ایران اعم از اینکه توسط حمل و نقل کشتیرانی ایرانی یا خارجی انجام شده باشد، از مصادیق ماده یک مذکور نبوده و لذا از این بابت مشمول مالیات و عوارض ارزش افزوده نخواهد بود.

    لازم به ذکر است، این موضوع قابل تسری به خدمات ارائه شده از سوی کارگزاری‌ها و نمایندگی‌ها به نسبت کارمزد دریافتی آنها بابت خدمات جانبی حمل و نقل از قبیل تخلیه، بارگیری، یدک‌کشی، سوخت‌رسانی و ... در داخل ایران نخواهد بود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی