عصر بازار

مدیرکل بیمه سلامت استان سمنان بیان کرد:

بیشتر بدهی‌های بیمه سلامت استان سمنان به مراکز درمانی پرداخت شده است

عصر اعتبار- مدیرکل بیمه سلامت استان سمنان با بیان اینکه بدهی‌های این صندوق بیمه‌گر به مراکز درمانی زیر نظر دانشگاه‌های علوم پزشکی استان سمنان و شاهرود تا ۲ روز آینده پرداخت می‌شود گفت: بیشتر بدهی‌های بیمه سلامت استان سمنان به مراکز درمانی پرداخت شده است.

بیشتر بدهی‌های بیمه سلامت استان سمنان به مراکز درمانی پرداخت شده است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، رضا ممتحن بعدازظهر امروز در جمع خبرنگاران در سمنان اظهار داشت: همه بدهی‌های بیمه سلامت به مراکز درمانی بخش خصوصی در استان سمنان مربوط به سال گذشته پرداخت شده است و با اتفاقات خوب بودجه‌ای که برای این صندوق بیمه‌گر با دستور مقام معظم رهبری افتاده است؛ امیدواریم حداقل 90 درصد از مانده بدهی بیمه سلامت به مراکز درمانی دولتی مربوط به سال 96 تا دو روز آینده پرداخت شود.

    وی با اشاره به اینکه با اختصاص اعتبارات لازم در بودجه امسال برای پرداخت مطالبات مراکز درمانی خصوصی و دولتی از بیمه سلامت در سراسر کشور، 304 میلیارد ریال از مطالبات مراکز درمانی بخش خصوصی و دولتی استان سمنان پرداخت شده است افزود: 78 درصد از هزینه‌های درمانی بیمه‌شدگان صندوق بیمه سلامت در استان سمنان مربوط به سیستم دانشگاهی دولتی است که با اعتبارات اختصاص یافته در روزهای اخیر مطالبات این مراکز درمانی نیز به‌روز می‌شود.

    مدیرکل بیمه سلامت استان سمنان با بیان اینکه بیش از 243 هزار نفر معادل یک‌سوم از جمعیت استان سمنان زیرپوشش بیمه سلامت هستند عنوان کرد: از این تعداد 112 هزار نفر را بیمه‌شدگان صندوق روستاییان و عشایر تشکیل می‌دهند که این افراد ساکن روستاها و شهرهای با جمعیت کمتر از 20 هزار نفر هستند.

    به گفته ممتحن، 62 هزار نفر از بیمه‌شدگان بیمه سلامت استان سمنان را کارکنان رسمی دولت و خانواده‌های آنان تشکیل می‌دهند.

    وی با اشاره به عضویت 53 هزار نفر از مردم استان سمنان در صندوق بیمه سلامت همگانی اضافه کرد: این تعداد شامل افراد فاقد پوشش بیمه پایه هستند که در استحقاق سنجی مستحق اخذ دفترچه بیمه رایگان درمانی شده‌اند.

    مدیرکل بیمه سلامت استان سمنان با بیان اینکه بیش از 11 هزار نفر از بیمه‌شدگان این اداره کل زیرپوشش بیمه صندوق سایر اقشار قرار دارند عنوان کرد: این تعداد نیز شامل افراد زیرپوشش بنیاد جانبازان و امور ایثارگران، طلاب روحانیان و دانشجویان هستند.

    ممتحن با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه سه‌جانبه میان کمیساریای عالی پناهندگان وزارت کشور و سازمان بیمه سلامت کشور در سال 95 برای زیرپوشش بیمه‌ای قرار دادن اتباع خارجی گفت: در این راستا بیش از چهار هزار و یک‌صد نفر از اتباع خارجی که به‌صورت رسمی و قانونی در استان سمنان زندگی می‌کنند زیرپوشش بیمه سلامت این استان قرارگرفته‌اند.

    وی با اشاره به برنامه‌های این صندوق بیمه‌ای در راستای تحقق دولت الکترونیک از صدور دفاتر درمانی بیمه سلامت در 16 دفتر پیشخوان در سراسر استان سمنان خبر داد و گفت با تمهیدات اندیشیده شده دفترچه‌های درمانی اعضای صندوق بیمه سلامت در استان سمنان در کمتر از 20 دقیقه صادر می‌شود و این مهم صرفه‌جویی در هزینه و زمان مراجعان به این صندوق بیمه‌ای را در بر دارد.

    مدیرکل بیمه سلامت استان سمنان با اشاره به همکاری این صندوق بیمه‌ای با 335 موسسه و مرکز درمانی دولتی و خصوصی در استان سمنان، از افزایش چند برابری سرانه درمانی روستاییان این استان در راستای اجرای طرح ارتقای درمان روستاییان خبر داد و گفت: بسیاری از خدمات درمانی به روستاییان استان سمنان رایگان انجام می‌شود.

    ممتحن با اشاره به راه‌اندازی سامانه تلفنی 1666 برای ارتباط مستقیم مردم با صندوق بیمه سلامت در استان سمنان عنوان کرد: بسیاری از خدمات غیرحضوری قابل ارائه در بیمه سلامت استان سمنان از طریق این سامانه امکان‌پذیر است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی